Nnem sa for siden:
I dag er det 1 mnd til desember:)
Hvordan var forrige mnd? Hvordan ligger du an vektmessig?
Ønsker alle en fin november mnd.
Nnem sa for siden:
I dag er det 1 mnd til desember:)
Hvordan var forrige mnd? Hvordan ligger du an vektmessig?
Ønsker alle en fin november mnd.
Kitsu sa for siden:
Ståda her er vel den samme som den har vært i det som virker som en liten evighet - men det skjer muligens noe nå som jeg har bestemt meg for å kutte litt på kcal og melkeprodukter. Så så vidt et nytt tall på vekten i dag, bikket akkurat ned under kiloen.
Og så har jeg bursdag i november!
Bønna200 sa for siden:
Jeg står nå på det samme som jeg sto på da jeg begynte med lavkarbo i juni...
Gikk ned noen kilo til å begynne med, men takket være medisiner gikk jeg opp igjen:o
Men jeg er uansett takknemlig for at jeg ikke har gått opp ytterligere kilo. Vekta er som "låst" på en måte.
Katta66 sa for siden:
Ja det nærmer seg advent, og det liker jeg, koselig tid det :) vekmessig er jeg -4 kilo og det er jeg fornøyd med, skal ikke ytterligere ned i vekt (176/61kg). Sliter med litt for mye fett rundt magen, og er til tider veldig oppblåst, særlig i dagene før menstruasjonen.
Jeg trener 3 ganger i uka, hovedsaklig løping på tredemølle og styrketrening.
Vi har innarbeidet et godt og næringsrikt lavkarbo kosthold her i huset, med masse varierte grønnsaker og kjøtt/fisk. Mannen min har gått ned 6 kilo siden august og er også veldig standhaftig når det gjelder kosthold og trening.
Har begynt å tenke så smått på julekakene, og håper det finnes oppskrifter på lavkarbo varianter :)
ROSA83 sa for siden:
Hei det finnes en bake bok som er lchf fant den i en bokhandel på gulskogen sentret masse fine kaker småkaker konfekt å paier kommer tilbake med navn og forfatter senere
Nupsida sa for siden:
Snart jul nå! :D
Den siste måneden gikk ikke så bra for min del, uten kjøkken så blir det mye dritt mat, og når man ikke bor hjemme hos seg selv og har glemt og handle til søndagen, dagen derpå så blir det endel utskeiing. Men, gikk på vekta nå for første gang siden 19.oktober og da viste den 0,4 kg nedgang så da er jeg litt i gang hvertfall :)
Håper jeg klarer å finne mange lavkarbo-kaker og slikt som jeg kan ha i jula, er veldig gira på å prøve meg på en lavkarbo jul, men er usikker på om jeg klarer det :/ Kommer nok til å savne pepperkaker, mandariner, sjokolade and so on <3
Katta66 sa for siden:
Supert - det gleder jeg meg til!
Malice sa for siden:
Oktober har vært en måned med mye stress for min del, men vekta har gått nedover så det er jeg veldig fornøyd med :)
Nå framover blir det julegaveproduksjon og forberedelser til jula:) Gleder meg til den, og kommer til å feire den på riktig lavkarbovis.
ROSA83 sa for siden:
Forfatteren er Annika Rognby
Boka heter BAKEGLEDE UTEN SUKKER
Under står det velsmakende og sunne deserter
ROSA83 sa for siden:
Hei i går prøvde jeg en bukse jeg aldri trodde jeg skulle få på meg men det gikk veldig bra så nå er jeg nede i de minste buksene jeg har det var veldig morro :D
Engledans sa for siden:
Står stille som vanlig, sukk..... var en kilo ned i dag, men i morgen er jeg nok en kilo mer igjen, så jubler ikke.....:)
Malice sa for siden:
Så bra! :) :) Hadde en samme opplevelse med en topp i går, er en ubetalelig deilig følelse.
vaskeklut sa for siden:
Veier du deg hver dag?
Engledans sa for siden:
Nei, gjorde det før, men på Nerthus oppfordring, satte jeg den vekk.Så nå veier jeg meg en gang i blant bare.Jeg blir syk i hodet av å veie meg hver dag.Men veide meg i dag, så jeg har en anelse før jeg skal tl legen i morgen, hun kommer nok til å spørre.Men jeg har ikke tenkt å sjekke om jeg har gått opp en kilo i morgen asså.Ble skrevet i en spøkefull tone, fordi det er slik det har vært for meg det siste halvåret:o
Engledans sa for siden:
Da jeg leste Bønna sitt innlegg, kom jeg på at jeg begynte på tabletter som kan gi vektøkning.Skal høre med legen i morgen.
vaskeklut sa for siden:
Åååh. Skjønner. :o Jeg blir litt stressa av alle som veier seg hver dag og ikke helt klarer å forstå at vekta svinger fra dag til dag, bare. Bra du har hørt på Nerthus! Hun har mye lurt å si :) Lykke til hos legen!
Engledans sa for siden:
Jepp, hun er en smart og erfaren kvinne, med masse gode råd.
ROSA83 sa for siden:
Hei igjenn ser mange snakker om lavkarbo jul jeg blir å lage noen lavkarbo kaker men julemiddagen skal jeg ha med lchf får jeg lov å synde en gang i blandt men jeg går ned uansett jeg har 4 kg igjen før jeg når neste delmål som er i desember tror jeg greier det set i allefall sånn ut når jeg veier meg dette er jo gøy jeg gidder ikke starte på ketolyse for bare det å droppe hvete potet å rot grønnsaker hjelper for meg
Bønna200 sa for siden:
Jeg samler bøttevis med vann med disse medisinene, pluss at fettforbrenningen har stoppet opp.
Så det er lurt å skaffe seg litt oversikt over bivirkninger etc av medisiner man blir satt på.
Ofte kan man bytte merker. Men siden det er selve virkestoffet som gir meg den virkningen må jeg bare holde ut:o
Nelly sa for siden:
Jeg har også lyst til å prøve meg på lavkarbo jul. Ikke at jeg ser noe galt i å spise litt karbo i jula, men er så redd at det skal bli for vanskelig å hente meg inn igjen. Litt kjedelig og ikke spise rigrøt på lillejulaften og riskrem på julaften da.... Men kjedelig og prompe og sitte på do hele jula fordi jeg pluttselig spiser karber også. For ikke snakke om trettheten og magesmerterne....
Om jeg kan lage meg lavkarbokaker skal jeg klare meg det:)
vaskeklut sa for siden:
jamen!! du kan lage "riskrem"! = krem, vaniljepulver/vaniljeessens og cottage cheese og ev. søtning :D grøten kan jeg ikke hjelpe med altså. men, kanskje du finner noe i oppskriftstrådene? selv har jeg feira to juler med lavkarbo, og det har gått smertefritt. i år, derimot. da skal jeg feire jul hos foreldrene til kjæresten, og der er det absolutt ikke lavkarbo altså. men jeg får bare kjøre "jeg blir syk av slik"-unnskyldningen når jeg ikke spiser alt som serveres :)
Nelly sa for siden:
Ja, sant. Jeg kan eventuelt lage rømmegrøt for syns skyld, selv om jeg ikke liker det...
Det er jo ikke så vanskelig å spise lavkarbo i jula. Bare kutte poteten, og ta med egne julekaker
Anarko sa for siden:
Har også hatt lavkarbojul tidligere, og det gikk helt fint :)
Jeg har i likhet med Kitsu kuttet ned noe på fettet og kaloriene. Er ikke så mye meieriprodukter heller. Jeg er ikke sulten, og har faktisk gått ned. Skal stige på vekta på jobb i dag, så er litt spent på resultatet. I går var det bursdagsfeiring og mye feit mat. Men er ikke tenkt å nekte meg selv å leve heller.
Kitsu sa for siden:
Lykke til til oss begge, hva? :P Hvordan gikk det med vekt-påstigingen?
(Men må få si det, synes det så ut som om du hadde gått ned en del siden sist jeg møtte deg i alle fall. Du var flott i strikkegenser!)
Anarko sa for siden:
Takk :) Har gått ned rundt om et kilo. Siden sist fredag. Men vekten er ikke digital, så helt nøyaktig vet jeg ikke :) Men ja, jeg har gått ned siden du så meg forrige gang. Men har jobbet hardt for det :)
Lykke til til oss! :D
vaskeklut sa for siden:
åshit:eek:
jeg og kjæresten bestemte akkurat at jeg sier opp hybeln min og flytter offisielt inn hos ham før jul nå :eek::D:eek::D måtte bare få det ut noen plass! tenk at han virkelig vil bo med meg da :D:o:love: (beklager den overdrevne bruken av smileys, men det er slik jeg føler meg akkurat nå!)
Anarko sa for siden:
SÅ kjekt da :D Litt skummelt også sikkert, men mest morro kan jeg tenke meg :D
Måne sa for siden:
Oktober ble en turbulent måned og målet på -5 kg ble ikke nådd. Med tanke på hva stress gjør med kroppen min, så er jeg likevel fornøyd med -3,5 kg.:)
Har holdt lavkarbo hele tiden, men har vært litt sulten. Er mulig at det bare er psykologisk.. har jo "løst alle problemer" med mat i over 30 år, så ville være underlig om det bare forsvant sånn med en gang... Jeg har hvertfall ikke overspist, og det er en seier i seg selv!!:ja:
November er her, og jeg er ferdig med nesten alle julegavene! Fikk til og med fått skviset inn et kjempekoselig juleverksted med Kjærestemannens søte småtroll siste helgen i oktober. :D
Nupsida sa for siden:
Jeg har fått meg bil!!! :D Er så glad nå! Snille, søte, vakre mannemannen min som er så snill å fikser bil til meg <3
Måne sa for siden:
Gratulerer, Nupsida!! :)
Nupsida sa for siden:
Takk takk! :D Er en del som må gjøres, men lucky me har ett vidunder av en handyman så han skulle fikse den innen jeg blir ferdig med lappen :D
Ser nesten sånn her ut, bare mørke grønn:
Måne sa for siden:
Fine, fine bilen...og snille snille mannen!! :)
Nupsida sa for siden:
Hihi, ja! :D
Nnem sa for siden:
Jeg er så glad for at jeg går ned igjen:D Nærmer meg snart - 15 kg. Noe jeg ikke ville ha trodd da jeg begynte 3 januar i år.
Anarko sa for siden:
Har i ren nysjerrighet lest litt om blodtypedietten. Det var en smule deprimerende lesing med tanke på min blodtype som er AB. Ikke rødt kjøtt, kylling eller svin? BAH! Men ja til fisk, lam og viltkjøtt. Elsker vilt da, virkelig digger det. Men synd det skal være så dyrt.
Ellers alt bra. Jobben ringte i dag og lurte på om jeg ville jobbe litt i helgen som kommer :) Godt med litt variasjon i hverdagen som ellers er preget av skole :)
Anarko sa for siden:
Har du prøvd ALT - uten resultat, prøv dette:
De aller fleste toåringer er slanke.
I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringeksperter og utslitte foreldre er denne geniale dietten forsket frem:
...
Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy.
... ... Spis to små biter av egget og smør resten ut på gulvet.
Ta en bit av brødskiven og klin deretter syltetøyet godt inn i ansikt og klær.
Lunsj: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av ett glass melk (hell resten på gulvet).
Middag: En kjeks, to mynter. Noe rusk du finner under sofaen.
Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet.
Drikk fire munnfuller av badevannet ditt.
Dietten gjøres mere effektiv med tilrettelagt mosjon: for eksempel:
Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen rundt
i slynger samtidig som du skriker av full hals for å øke
lungekapasiteten.
Når mannen fra Securitas kaster deg ut... av butikken gjør du sterk
motstand.
Spring over alt, hopp innimellom.
Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene.
Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.
Be om en sparringspartner ved påkledning.
Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd.
Nøy deg ikke med et skift, krev å få bytte til andre klær
minst tre ganger.
Prøv SmåBarnsmetoden du også.
Lykke til!
vaskeklut sa for siden:
Anarko: :lol::lol::lol: Nå skal jeg jaggu ut og kjøpe fargestifter og potetgull :D
Anarko sa for siden:
Husker jeg spiste fargestifter jeg også. Var radmager som barn, såpass at de trodde jeg hadde leukemi. Det er nok det at jeg sluttet å grise med maten som gjorde utslaget, og at jeg sluttet å bråke når vi var ute.
vaskeklut sa for siden:
Foreslår at du kaster litt mat rundt deg ASAP! Gjerne mens du roper og hoier ;)
Nelly sa for siden:
Hehe, ja den er morsom :)
Jeg har ikke vært så streng med meg selv i det siste. Har stort sett vært i ketose, men vært 3 helger med alkohol på rad her... Det er jo aldri det vanligvis. Drikke ikke mye karber da, men litt..og alkoholen funker heller ikke så bra. Men har gått ned en kilo disse to ukene likevel da... Kanskje jeg skulle prøvd og oppdatre tickeren min også...
Trent har jeg også gjort i dag :)
Anarko sa for siden:
Trener og spiser mindre kalorier, og lite karbs. Merker at det gir utslag, selv om jeg føler det går sakte. Jeg jobber jaggu mye for hvert eneste kilo! Jeg jogger og trener yoga, pluss sit-ups. Jeg tør ikke jogge etter det er blitt mørkt, så de dagene jeg ikke har tid til å jogge før kvelden, blir det yoga. Jeg jogger ca 5-6 km hver gang jeg jogger. Merker fremgang i kondisjon i allefall :) Vekten går også sakte, men sikkert nedover. En uke gikk jeg ned 3 kg. Nå har jeg gått ned 1 kg til på 2 uker med mye trening. Men motivasjonen er endelig tilbake :D
Det ble langt det her, og mer en utblåsning enn et godt svar til noen.
vaskeklut sa for siden:
Jeg har også begynt å trene! :heia: Jeg forsøker også å spise mindre kalorier enn jeg har gjort tidligere, i tillegg til lite karber. Vel, ikke så lite karber at jeg er i ketose, for det orker jeg virkelig ikke. Jeg blir utrolig matlei i ketose, og jeg har en samboer som også vil ha mat:p Men vi får se! jeg håper det hjelper på :)
Brokkoli sa for siden:
Jeg begynner treningsprogrammet mitt i dag! Se, nå har jeg skrevet det her - da blir det ekstra flaut om jeg kommer innom senere i kveld og bare "ehm... ble ikke noe av".
Jeg blir også egentlig litt matlei i ketose, og det er pga eggene - spesielt nå som jeg har måttet droppe bacon.
Engledans sa for siden:
Jeg er fortsatt ikke lettere...men fortsetter litt til.Har vært sosial de siste ukene, og ikke spist karber eller sukker.Flinke meg:D
vaskeklut sa for siden:
:heia::heia::heia:
Nupsida sa for siden:
Er kjempetrist fortiden.. Jeg har måttet skeia ut i helga pga jeg ikke har hatt råd til å spise lavkarbo. Vi har ikke kjøkken fortiden og det tar veldig på lommeboka og leve lavkarbo uten noen annen mulighet enn en mikro.. Er så frustrert! Hvorfor kan ikke jeg få holde meg tynn! Hvorfor skal det være så grusomt dyrt å leve sunnt? :(
Anarko sa for siden:
Jeg har planer om yoga og sit-ups i kveld. Om det ikke er for glatt i morgen blir det joggings. Men har jo helst lyst til å unngå benbrudd. Vi får se :) Hører rykter om at det blir mildere til helgen igjen, og da er mulighetene bedre.
Jeg koser meg med litt ekstra i helgene.
Brokkoli sa for siden:
Uff, jeg kjenner til det der... Lavkarbo er mye billigere enn jeg trodde, spesielt siden jeg holder meg mett så lenge - men er man helt skrapa er det ikke noe lavkarbomat som vinner over nudler til 2 kr pakka.
Men trøst deg med at det sikkert går bedre snart :) Jeg kjøper eggene mine og mye av grønnsakene i "utlendingbutikker" - det er veldig billig. Ikke at egg er så veldig lett å tilberede i mikro, jeg glei bare litt off topic.
mrs kishty sa for siden:
egg går veldig fint an å lage i mikroen, jeg lager stort sett bare mat i mikroen for tiden (litt flau) eggerøre foreksempel er like godt i mikro som på stekepanne, og jammen blir det ikke mindre oppvask og. fiskemiddager etc lager jeg også i mikroen. feks så har firstprice sånn lettsaltet torsk, og den er ikke dyr. En eller to biter av den, brokkoli, salt pepper, en fløteskvett og litt ost på toppen fiks ferdig på 5 minutter i mikroen. Godt er det og..
Sanney sa for siden:
Oo åssen lager du eggerøre i mikroen? egg i mikro har tendens til å eksplodere... for ikke snakke om tomatsaus eller kylling..
mrs kishty sa for siden:
lager røra som vanlig, oppi en skål, putter den i mikroen, rører rundt innimellom, tar ca 2 min. Men man må røre, står den for lenge blir den grønn. og så er det en god ide og ta eggerøren ut av skålen når den er feridg å ha over på ett fat slik at varmen fra skålen ikke gjør den grønn. Eggerøren blir veldig luftig og fin når den er tilberedt i mikroen.
Anarko sa for siden:
www.tv2.no/underholdning/torsdagkveld/tina-og-bettina-gir-tips-om-lavkarbo-3639529.html
Noen har mer lavkarbokunnskaper enn andre :D
Brokkoli sa for siden:
Tina og Bettina er fantastiske!
Jeg har gått direkte fra sykmelding til å jobbe overtid hver eneste dag. Jeg tenkte å bruke overtidstimene til å avspasere i romjula, slik at jeg kan ta en liten ferie hos mor og far uten at det går utover lønna. Øynene mine er på vei til å bli firkanta, men jeg har det fint! :D
Anarko sa for siden:
I dag skal jeg prøve sellerirot-røsti for første gang. Tror det blir godt :) Blir revet magerost istedet for parmesan, og mye krydder. Så blir de servert til kyllinglår og salat :)
Har jogget 2 dager i regnværet nå. Er litt deilig egentlig. I går ble jeg bitt av en hund! En border collie, i bånd, på tur med eieren sin. Jeg såg de på avstand, og siden jeg vet at border collier ofte er litt ustabil så begynte jeg å gå istedetfor å løpe, slik at jeg ikke skulle virke truende. Merket egentlig på god avstand at hunden peilet inn på meg og eieren dro i båndet, men når jeg kom på siden av de så klarte ikke eieren å holde den på sin side og hunden såg egentlig ut som om den ville lukte litt på meg. Det ville han da ikke. Han bet tak i låret mitt rett overfor kneet. Han slapp ganske raskt siden vi begge var i fart i motsatt retning. Heldigvis ble det ikke hull i buksen eller huden, og jeg hørte på musikk så vet ikke om eieren sa noe. Jeg ble litt sjokka, men jogget egentlig bare videre uten at noe ble sagt. Hadde jeg ikke vært sjokkert så ville jeg sikkert ha stoppet opp og sjekket bedre etter på låret. Nå er jeg blå der hjørnetennene traff, og kanskje litt mer engstelig for hunder (tiltross for å ha vokst opp med både store og små hunder).
Kitsu sa for siden:
Anarko, jeg er litt redd hunder, så tror jeg hadde fått hetta om noe sånt hadde skjedd. Satt dog med fingrene inn i munnen på en puddel i går, men det var en show-hund, og jeg merket at han var helt rolig. Fremmed hunder unngår jeg så godt jeg kan.
Anarko sa for siden:
Jeg er vanligvis ikke redd hunder. Veldig glad i hunder, og katter, og dyr generelt egentlig :D Men fikk litt støkk i meg i går, selv om det egentlig ikke var så veldig dramatisk. Men koser meg nå på sofaen med pusene, som ikke biter, med levende lys, og selvsagt mannebeinet. Røsti-sellerirot var veldig godt, hadde kanskje forventet at de var litt sprøere inni? Jeg brukte lite fett på hele middagen, og kuttet ut osten i røstiene. Ble veldig kjapt mett også. Godt var det i hvertfall :D Skulle jeg blitt vegetarianer så hadde røstiene blitt fast inventar, selv om det var en del arbeid.
madamode sa for siden:
aaaaahhhhhaggggggrrrr...... :mad: - blir sååå sinnsykt frustrert!
nå har vekta stått helt stille i 2 uker! - blæææææhhh!!:eek::eek::eek:
uff, måtte bare blåse ut litt frustrasjon!! SORRY!:o:o:o
Måne sa for siden:
Uffda, anarko. Syns synd på både deg og hunden. Har hatt flere hunder selv, blant annet en border collie, og har drevet med lydighetskurs for valper og unghunder i over 20 år. At han som gikk med hunden begynte å trekke i båndet, er et klart signal til hunden om at han er redd. Da vil hunden gjøre alt den kan for å skremme vekk dette som "far" er redd. Stort sett med bjeffing, men noen ganger også med et nafs.. ikke bra. Skulle gjerne hatt meg noen ord med den mannen :ja:
Få det ut madamode..:lol: sorry at jeg ler, men jeg gjenkjente situasjonen kan du si ;)
I dag har jeg nådd delmål nr 2 med 1 kg margin, og jeg er såååå happy!! *vrikke rundt og juble høyt":D
madamode sa for siden:
takk, Måne! - godt å få ut litt inni mellom...jeg har fortsatt mål å gå ned 20 til jul...men nå river jeg meg stadig hardere i håret her....:confused::confused::confused::hjelp::hjelp::hjelp:
Nnem sa for siden:
Gikk på vekta i dag og jeg havnet på - 15 kg. Måtte jo selvfølgelig veie meg flere ganger og det stemmer:D
Viktig nå for meg å ikke miste motivasjonen, nå nærmer jeg meg under 40 i BMI.
Zillah sa for siden:
Det er kjempeflott, Nnem :-D
Sjølv går det bare gale vegen med meg. Det ser visst ikkje ut som om eg skal få lov til å bli verande under 95 kilo i dette livet.
vaskeklut sa for siden:
Jeg leste "1 kg margarin" først :o:eek::D
gratulerer med nedgang til dere alle! jeg står bom stille, jeg. :(
Engledans sa for siden:
Jeg har bestemt meg for å gå over på mer generell lavkarbo, står stille uansett så....tok en lavkarbo dag på lørdag.Et stykke pai og 2 halve brødskiver til lunsj, og masse pizza til kvelds, bestillingspizza.så var jeg tilbake på lavkarbo neste morgen...men ikkeno, hverken opp eller ned...så da så.
Idag har jeg laget vafler for første gang, på nesten ett år.Brukte Ingrids oppskrift.
www.ingridsblogg.no/?p=407766 den er fin for de som stadig glemmer å kjøpe JHBK....ble det riktig tro?? jeg glemmer nemlig det...
og de er gode uten sukker og......da jeg sto og stekte, leste jeg kjapt gjennom oppskrifta.....sukrinmelis...hmmmmmm....neiiii det hadde ikke jeg hatt oppi......så halvparten er med sukrin og den andre halvparten uten.:rolleyes:
Anarko sa for siden:
Jeg skjønner hva du mener. Hunden føler seg nok veldig usikker, og er antakeligvis understimulert. Border collier hører ikke hjemme i en by egentlig. De trenger så mye mosjon og stimulering som overhodet mulig. Men usikker på om eieren trakk i båndet før eller etter at hunden peilet inn på meg.
I dag meldte jeg meg inn på treningssenter! Og startet med 1 time jogging og løping på tredemølle. Blir helt rar etterpå. Tror hjernen min blir superforvirret av å løpe, men fremdeles være på samme stedet. Så når jeg går av tredemøllen er hele kroppen gele, og når jeg går så føles det som om det er superfart. Haha. Er det noe jeg kan gjøre for å la være å forvirre skallen på denne måten? Er litt ekkelt.
Zillah sa for siden:
Ja Anarko, det er ekkelt! Har det sånn etter bare å ha gått på mølla også eg... Løp er utelukka for meg, eg kan framleis ikkje springe. Men eg håpar at eg blir i stand til det ein dag. Eg har hatt fin betring i bekkenet, så ein dag så blir det nok. Kanskje.
Anarko sa for siden:
Jeg har jo ikke problemet når jeg løper ute, så tror det er tredemølla. I morgen skal jeg prøve meg på ergometersykkel, og kanskje litt vekter? De sendte Murder, She Wrote på Nrk mens jeg trente i dag (de har mange tv'er hengende rundt), og gjør de det i morgen og så tror jeg tiden kan gå ganske så kjapt :P Men det i dag, første tanken min var vertigo, selv om jeg visste forskjell på opp og ned osv, ble bare helt rar. Enkelte videospill som er veldig realistiske i synsvinkel og sånt gjør meg "bilsyk" faktisk, og har fått høre at det er hjernen som blir forvirret av å se bevegelsen, men ikke gjøre den. Antar dette er noe alà det samme. (?)
Gorine sa for siden:
Er en stund siden jeg har sett innom her. Men kjempe å se at motivasjonen og lysten til å ta tak er der for mange. Har hatt en pause som visstnok skal være bra. Gikk opp ca 4kg. Det er over 6mnd,og skyldes vanlig mat og ikke mosjon. Så fortsatt over 30kilo lettere enn da jeg startet på dette. Så bare å stå på alle sammen:)
Carisma sa for siden:
Er det bare meg som ikke skjønner TKFN humoren? :confused:
Ikke for deg, men hva om det hadde vært et barn? Den eieren burde hatt seg en tirade så ørene flagret! Har man ikke mer kontroll på dyret sitt må man søke hjelp!
vaskeklut sa for siden:
nehei! jeg skjønner den heller ikke :confused:
Anarko sa for siden:
Jeg skjønner ikke helt den humoren heller. Men Tina og Bettina liker jeg :)
Måne sa for siden:
Løper du hele tiden, eller roer du ned de siste 5-10 minuttene? Jeg lærte på spinningen at man alltid skal roe ned etter en treningsøkt, ellers kan man rett og slett svime av. ;)
Anarko sa for siden:
Jeg tok nok litt hardt i på slutten. Men tok gradvis nedover sånn heeelt på slutten da. Tredemøllen tar seg av den delen. Jeg bare økte farten siste minuttet for jeg hadde et mål å nå. Hehe
Måne sa for siden:
Hehe...hvorfor hørtes det kjent ut? :rolleyes:
huske å gå rolig de siste 5 minuttene, ETTER du har nådd målet du trakter etter :p
Måne sa for siden:
:lol: Måtte faktisk dobbeltsjekke selv. :p
Og så oppdaget jeg i dag at jeg har lagt inn tall med komma på tickeren, mens det skal være punktum der, så da endte jeg opp med 18,6 og ikke 19 kg..jaja, er fornøyd lell ;)
Håper det løsner for deg til neste veiing, Vaskeklut. Du har vært utrolig flink!! :heia:
Anarko sa for siden:
Hurra! Jeg har gått ned 4 kg til på 2 uker! :heia::heia::heia:
Kitsu sa for siden:
Grattis! Så flink du har vært!
VIrker som om du virkelig har funnet noe som funker for deg.
Anarko sa for siden:
Kan virke slik! Hardt arbeid, men fornøyd!
Røsslyng sa for siden:
Heisann! Da er jeg tilbake:)
Skjedde så mye sist jeg skulle starte opp med lavkarbo-kost, så det ble egentlig med første uka... Men, nå SKAL jeg holde planen!:D
Jente på snart 23 år, mamma til en herlig liten gutt født i juni 2011, og sjoko-man!
Ønsker alle sammen en fin dag! :)
Anarko sa for siden:
Velkommen tilbake :) Gratulerer som mor :D
Nå nærmer det seg desember. Gleder dere dere til jul?
Røsslyng sa for siden:
Takktakk!
Jaa, gleder meg masse til jul! :) Er jo første jula til lillemann, samt første gangen vi skal feire jul med familien min på mange år. ELSKER advent og jul!
Eneste jeg gruer til er å klare på holde meg unna alt snopet som følger med jula. Potetene til ribba er null problem, det er "kose-snopet" som blir utfordringen. Men det SKAL gå bra! :)
Carisma sa for siden:
Når i juni røsslyng? Min er 21. Juni. :)
Røsslyng sa for siden:
han er født 8.juni :) Hadde termin 16.
Var du med på noe forum under svangerskapet?
Carisma sa for siden:
Bare her. Det finnes en egen avd for gravide ogg ammende.
Jeg hadde termin 7. august, så jeg hadde ikke tid til noe mer enn dette forumet. :D
Nnem sa for siden:
Jeg har klart delmål 3 og sikter nå mot delmål 4 som er -20 kg. Hadde vært veldig morsomt om jeg klarte i løpet av de neste ukene, men vi får se:)
Anarko sa for siden:
Jeg vet ikke helt hva målet mitt er. Men tror jeg har bestemt meg for endelig mål rundt om 70 kg. Så får første delmål være -10 kg. Jeg har hittil gått ned 8 kg på ca en mnd, så delmål 1 er innen sikte. Tviler på at jeg går like raskt ned hele veien, men er lov å håpe.. Om kroppen er velvilllig (noe den sjeldent er :P ) så er jeg da i mål innen 3 mnd. Haha. Neida, får prøve på neste sommer? Med mye trening og dette kostholdet jeg har nå så går det i hvertfall fremover eller skal vi si nedover?, noe det ikke har gjort tidligere.
Ellep sa for siden:
Hei alle
Forsåvidt et hyggelig problem, men men.
Har nå gått ned fra XXXL til XL.
3/4 del av innholdet i klesskapet er for stort, og nytt må handles inn.
Holder ca. 2 min i et prøverom, da er tålmodigheten slutt, dette blir en utfordring, samtidig som jeg skal ned ytterligere en størrelse til L,
(trenger vel ikke nevne at jeg er mann? :))
Har noen et godt tips?
Carisma sa for siden:
Tja, hva med å se på det som et jobbprosjekt? Det pleier å funke for menn. Dessuten er det vel lettere å holde på tålmodigheten om man plutselig har et større utvalg å velge i?
Finn en skjorte du liker og kjøp den i flere farger, samme med bukse.
Gå i butikken en tirsdag formiddag heller enn lørdag midt på dagen, da er det få andre der.
Brokkoli sa for siden:
Ramla over denne artikkelen i dag. Med unntak av dette forumet tror jeg at jeg holder meg ganske greit til dette.
St. Cecilie sa for siden:
Jeg startet med clean slate i går, slettet nick og startet over, da var vekten 92.5.
Blir spennende, jeg holdt på en måned sist, så ble jeg veldig syk og klarte aldri å få motivasjonen stor nok...før nå. Har nemlig fått spandert en tur til NYC av svigerfar sammen med hele familien.. DET er den store guleroten. :D Shopping galore! ; Forhåpentligvis i størrelse 40/42...
vaskeklut sa for siden:
Ny måned, ny tråd! :heia::heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.