< Tilbake til oversikten

Skal reise vekk, hva kan jeg lage til middag?

Oystein85 sa for siden:

jeg trenger litt hjelp, jeg skal på jobbreise i hele neste uke og lurer på om dere har noen tips til middag. kommer til å bo på hotell og der har jeg bare et kjøleskap. er ikke særlig kresen når det gjelder mat..

ToreH sa for siden:

Øystein. Jeg reiser også mye ifm jobb. Bor på hotell, så da spiser jeg mye på restaurant. Det er tilnærmet umulig har jeg funnet ut å lage din egen mat på hotellrommet......

men: Flere og flere restauranter lager det du sier de skal lage, så for meg blir det veldig mye biff, grillet eller stekt fisk, sjømat i ren form. Typisk middag er entrecote, smørsaus, broccoli, grillet tomat og 1 liten potet. Ber alltid om å få erstattet poteter med ekstra mye grønnsaker.
Fisk er enklere, den er grillet med rømme agurk og noe anet dill.

kan bla anbefale TGI i Oslo, Jaipur ved Stortinget eksvis hvis du skal i Oslo sentrum.

det som forenkler kan også være å velge hotell som har eget kjøkken.

Nerthus sa for siden:

Har samme erfaring som hypah, det pleier sjeldent og være noe problem på reise :) Problemet er ofte at det er så mye ANNET karborik mat og velge i også ;)

Hoteller har ofte frokostbuffet med masse god varm og kaldmat. Når det gjelder lunsj og middag ute, er det greit og velge en restaurant som har måltider med grønnsaker til på menyen som ofte står ute, da vet du at du kan velge grønnsaker til nær sagt HVA som helst på menyen :)

I kjøleskapet kan du ha babybels, spekeskinke, spekepølse, majones, osteskiver, nøtter mm. Evt kan du ta med deg proteinpulver og en shaker. Er du ferdig med induksjonen er det jo ingen grenser for hvor mye god mat du kan spise :)

Spiser du godt nok til frokost, lunsj og middag trenger du vanligvis ikke mellommåltider heller :)

LaLa77 sa for siden:

Jeg reiser også mye i jobb, 3-4 dager i uken, og har heller ikke opplevd at det er noe vanskelig å tilpasse maten.
Frokost og lunsj er jo kjempe greit hvis man skal være på hotellt. ellers er det alltid mulig å oppdrive stekt kylling eller en omelett på en hvilken som helst cafe. Ikke alltid strålende kvalitet, men man blir mett.
Middag er vanligvis enkelt, de fleste steder tilpasser hvis man spør. Bare ikke vær redd for å være " kresen og kravstor", det meste ordner seg hvis man sier fra hvordan man vil ha maten:)

Det eneste jeg seg at er en utfordring noen ganger er at det kan bli litt lite fett, og litt mye protein. Jeg løser det med å kjøpe en fet ost som jeg spiser biter av når det passer seg sånn:)

Det kommer an på hvordan du tenker før du drar, har du bestemt deg for at mat ikke blir et problem, så går det vanligvis greit også:)

ToreH sa for siden:

Det som også går an for en dag eller to er å kjøpe litt laksefilet. Deler du denne opp i flere tynne skiver kan du legge denne i en lake av lime et par tre timer. Dette "koker" laksen. Strø og krydre litt og noe ruccola salat så har du en veldig enkel middag som kan likne på carpacchio.

Smakte dette første gang nå i helgen og det var svært godt. Er vel ikke mye smørfett på den, men du kan spise noe fet ost (brie?) i tillegg. Laks og lime er enkelt å oppbevare i minibaren. Dessverre så er det nå flere hotell som ikke lengre har minibar, så da må man gjerne handle på den lokale sjappen.

smgj sa for siden:

Snøfrisk, rucola, pinjekjerner og røkelaks er en god "kald" middag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.