< Tilbake til oversikten

SUKKERFRITT melkesjokolade ikke tilsatt sukker

nednoenkg sa for siden:

Noen som har noe erfaringer med denne de vil dele? Fant denne på meny i stad. Pleier og kjøpe 70% mørk sjokolade men er ikke så glad i den smaken. Denne her smakte jo alldeles nydelig syntes nå jeg.

Kan den smeltes og eventuelt brukes til og lage bounty og troika?

På bakstiden det 32% kakaoinnhold
næringsinnhold: protein:6 gr, karbohydrater:56 gr (hvorav sukkerarter 6 gram og sukkeralkoholer 49 gram , fett: 33,5 gram

Hvor mange gram karbohydrater er det i 100 gram da hvis man trekker fra alt som ikke har noe innvirkning på blodsukkeret??

Gerd sa for siden:

7 gram karber pr 100g sjokolade.

Hvor mye av sukkeralkoholene som påvirker blodsukkeret vites ikke, da du ikke skriver hva den er søtet med ( har den ikke i hus) Men her er en oversikt fra diabetesforbundet over hva som påvirker/ikke påvirker blodsukkeret.
www.diabetes.no/S%C3%B8tningsstoffer.9UFRvO2X.ips
Og så er det i tillegg at alle reagerer forskjellig på de forskjellige søtstoffene :)

Kan fint smeltes og brukes i baking :ja:

Engledans sa for siden:

Da er det 7 karber pr 100 g. og husk at den sjokoladen er bare 75 g. Det er mitt favorittsjokolademerke, mye bedre enn de dyre merkene.

Engledans sa for siden:

Den er søtet med Maltitol. Så hvis du spiser mye , kan du få mye luft i magen, og kansje magesjau.Jeg får luft i magen, til familiens store fortvilelse:D:D:D

Gerd sa for siden:

Ja, det kan jeg skrive under på :o

Og maltiol påvirker blodsukkeret ( iflg. linken fra diabetesforbundet)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.