< Tilbake til oversikten

Kast ut badevekta-kampanje!

Nerthus sa for siden:

Lurer på om vi alle burde kastet badevekta UT jeg! Innføre målebånd istedet? Vi som er litt småtjukke vil jo både kjenne på klær og se i speilet at noe har forandret seg - så TRENGER vi EGENTLIG denne hersens vekta?

Denne ofte digitale innretning med evne til å påvirke dagens humør og motivasjon hinsides noe annet? At noe dødt kan ha sånn påvirkning på et varmt, levende menneske? Et oppegående, resonnerende menneske med all kunnskap det trenger for å nå sine mål?

Den drittvekta kødda til min morgen ved og vise 700 g ned fra i går. Dumme dumme meg gikk på en gang til etter å ha dusjet - og da viste den hva? Jepp - samme som i går. Jeg kjente jeg ble sint PÅ MEG SELV fordi jeg gikk på en gang til! Makan til idiotisk hypnotisk evne har vel ingen klart og finne opp verken før eller senere ;)

Jeg starter: Jeg skal veie meg i morgen tidlig, siden det er en uke siden "nytt opplegg" ble påbegynt, og så skal jeg ikke veie meg på en hel måned! Vekta går innerst inn i garderobeskapet.

Noen som blir med? Tenk hva du kan velge vekk og FÅ istedet! Garantert flotte dager som KUNNE vært ødelagt av vekta ;)

YOU CAN DO IT!

Smakfull sa for siden:

Jeg har en flott badevekt som overfører til nett og til og med app på mobilen med graf over hvordan vektnedgangen går. Og selv om den viser litt opp og ned, viser den mest ned, og jeg ser trenden er ofte -0.2 kg/uke til -0.5 kg/uke.

Jeg veier meg kun en gang daglig (hvorfor i all verden vil man veie seg flere ganger daglig??) og jeg er svært fornøyd med den, jeg tar egentlig ikke målingene fra vekten så seriøst, annet hvis det går veldig fort oppover/nedover.

Men det lureste er å måle seg, eller bare ha et referanseplagg man prøver en gang i uken, kanskje til og med tar et mobilbilde av seg selv, da vises det så mye bedre!

Engledans sa for siden:

Jeg er egentlig helt enig, men det er mye fokus på vekt her inne, så en kan ikke unngå å bli påvirket....det er tickere med vektnedgang på omtrent alle brukerne, og det er utfordringer til omtrent alle sesonger og anledninger....det gjør at jeg blir fokusert på vekta iaffal.

nellie sa for siden:

Er ikke inne i en sånn manisk veieperiode nå. Hadde jeg vært det skulle jeg hengt med.

Lykke til!:)

Nerthus sa for siden:

Bra for deg Nellie, det er nok mange som ønsker å være i samme situasjon tror jeg :)

Jeg er ikke så bekymret for at man veier seg så ofte, men jeg er bekymret for den enorme påvirkningen vektoppgang eller stillstand kan ha på den enkelte - jfr en del poster her inn om "noen få kilo opp - krise - hva gjør jeg galt" osv :)

Vil prøve dette tror jeg, selv om jeg også har holdt på så lenge at jeg som Nellie ikke lar det overta hele dagsformen og frambringer panikk, men det er jo klart vekta blir tillagt mer betydning enn nødvendig her hjemme også :)

binyheim sa for siden:

Kasta vekta ut i dag tidlig.Er absolutt ikke venn med den.Har bare minket 5 kg.på 1 1/2 år.Nå vil jeg ikke se den på en stund.Har stressa for mye med den vekta ,selv om kroppen har forandret seg.Ringene henger løsere på fingrene og jeg ser jo forandring,så nå er det lenge til vekta kommer frem igjen.

Gerd sa for siden:

Jeg kastet den ut ( les: gjemte den i skapet) for et par-tre uker siden :D

For vekta er ikke snill! :p

nellie sa for siden:

Dette er bare en periode altså. Plutselig blir jeg helt desperat i veieren igjen. Men har lært meg til å sette vekta bort, enkelt og greit. Om det så er inn i et skap. Latskapen vinner alltid over veietrangen:p

smgj sa for siden:

Jeg driver visst og legger på meg for vinteren. Så jeg kan ikke være med. (Når jeg setter vekta i skapet er det fordi jeg ikke vil se den i øynene og dermed et symptom på at jeg er på galeien... )

Ellekaramelle sa for siden:

Har vekten på badet, bruker den ikke..Måler meg med målebånd en eller to ganger i uken... fornøyd med det. Jeg er en av dem som blir hyrsterisk opptatt av vekten hvis jeg begynner å veie meg. Helt teit. Så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned de siste månedene. Men jeg har gått ned en str.i klær, og det er jeg fornøyd med.

Nerthus sa for siden:

Ah, ikke sant. Det kan gå den veien også ;)

Nerthus sa for siden:

Det er dit jeg vil også:) Kjenne at klærne løsner og se på målebåndet at det går rette veien :) Bra viljestyrke når vekta står på badet og du klarer og la være og bruke den da ;)

kiril sa for siden:

jeg tror og jeg må gjöre det, blir jo helt tullerusk nå når vekta har stått stille, men er trossalt sjuk får ikke i meg nok veske eller fett, så er ikke rart, klarer og tenke og si det, men innerst inne blir jeg lei for vekte ikke viser nedgang disse dager...tror jeg skal gjemme den eller faktisk er kansje nödt og gå ned til pappa med den til neste veiing...

gvm82 sa for siden:

Er med!!

Sjølvsagt blir ein opphengt når vekta berre står der og fristar ein kvar morgon.. Kanskjekanskjekanskjehar eg gått litt ned dei siste to dagane
Hurra for kroppar som fungerar godt istaden og at maten ikkje styrar livet mitt lengre!

Nerthus sa for siden:

:heia: kanskje vi må lage tickere som sier hvor mange dager siden siste veiing:lol: ;)

Et 12-stegs program må også kanskje til? ;) Min går ihvertfall i skapet etter veiing i morgen tidlig og kommer fram EN gang om akkurat en mnd - for så og gjemme seg i skapet igjen;)

langaard sa for siden:

Badevekta kasta jeg i søpla for mange år siden, den gjorde noe med hodet mitt kan man si! :p
Her i huset blir det ikke brukt målbånd lenger heller:)

Dietta sa for siden:

Count me in :)
Bruker klær som vekt jeg - og synes det moro når det blir litt mer plass hver gang jeg prøver. Var i selskap for 1 måned siden, og den buksa jeg ikke fikk opp glidlåsen på da, bruker jeg i dag :stortsmil

Hamster59 sa for siden:

Har aldri hatt vekt, så jeg måler meg bare et par ganger i året (toppen). Det hender jeg savner ei vekt, men jeg synes egentlig det er like greit å ikke ha det, kanskje særlig fordi jeg har 2 jenter i huset.

mysil sa for siden:

Blir med på dette jeg også :) Som regel er jeg for trøtt om mårran til å huske på å veie meg, men i helgene da kommer den fram :p

jenta26 sa for siden:

Hei:) jeg har vekt hjemme og jeg er manisk opptatt av den, men vet ikke om jeg tør kaste den ut pga skal reise til london om 3 uker og er livredd for å ikek gå ned noe til den tid når jeg nå skal begynne med styrke 3 dager i uken og kondisjon 2 dager i uken, huff huff

Nerthus sa for siden:

Hva er det verste som kan skje? Om du går litt opp i vekt hvis du nå starter og trene - slutter du og trene da? Da blir jo vekta et helt feil mål på kostholdsendringen din - og vil styre handlingene dine utifra VEKT og ikke utifra reduksjon i fettmasse og helse ;)
Hva skjer forresten om du ikke går ned noe til du skal til London, lar du være og dra?

Bare litt tanker fra meg :)

Alynna sa for siden:

Jeg har aldri gått opp så mye som da jeg ikke eide en vekt...

Føler det er ansvarlig av meg å bruke en, på samme måte som man bør sjekke saldo nå og da om man bruker bankkortet, hjernen er ganske flink til å fortrenge/bagatellisere sånt den ikke liker.

Dessuten er det like mye bonus i å se at man har tatt av 5 kg, som det er irriterende å se at man har lagt på seg 5 kg, tross alt så går det rette veien på lavkarbo og det er kjekt å få bekreftet at man får igjen for livsstilsendringen.

Derimot er det nok lurt å ikke veie seg mer enn annenhver uke for en del personer, siden de henger seg for mye i kortvarig opp/nedgang.

Jeg veier meg ca en gang i uken, eller om jeg synes jeg ser feitere/smalere ut enn før.

jenta26 sa for siden:

Nerthus: moren min har sagt at jeg skal få nytt antrekk når vi skal til london, altså der nede og hun blir nok skuffet om hun ikke ser noen endring på meg, så ja jeg er livredd for heller å gå opp i vekt liksom

Nerthus sa for siden:

Men hvordan skal du gjøre det da? La være og trene for å unngå og skuffe moren din? Tror du ikke moren din blir knallfornøyd om du sier at du har begynt og trene, og at du har begynt og bygge muskler, enn at du har latt være og trene fordi hun kan bli skuffet om hun ikke ser forskjell? Tror mora di forstår dette bedre enn du tror - ikke vær så bekymret for å skuffe andre, det viktigste er at du ikke skuffer deg selv - og tallene på vekta skal ikke være ensbetydende med skuffelse eller ikke - om du da ikke har spist HELT feil mat og ikke fulgt de reglene du nå har satt for deg selv :)

Nerthus sa for siden:

Man må finne den veien som passer for en selv :) Hvis du får det til å fungere er det jo kjempefint! Det er verre med de som innfører dramatiske endringer i kosten, feks lar være og spise så mye, fordi vekta går opp et par kilo feks før syklus :)

jenta26 sa for siden:

Nerthus: Moren min maser nesten hver dag om jeg har merket endring.
Jeg hadde på meg en jeans i dag som jeg kjøpte i barcelona i januar, nå er den fryktelig vid oppe. og det er en Lee bukse og dem er små i størrelsene.

Har en kjole jeg tok med meg fra trondheim sist som jeg brukte da jeg var 68 kg, mangler 3 kg før jeg får på meg den igjen.

Jeg spurte han kompisen min i dag på sms om han syntes at jeg er pen, og han skrev: Du er jo et lite sjarmtroll du:) så ja:) vet ikke om jeg skal ta slikt positivt for føler nesten at han bare ser på meg som en liten unge

Luguber sa for siden:

Hvis du har planer om å begynne med (effektiv) styrketrening 3 ganger i uken så bør du absolutt bytte ut badevekten med et målebånd!
Jeg veier 3-5 kg mer i mine spreke, veltrente perioder enn når jeg er slapp og utrent (som nå:p), men det er det ingen som kan se, heller tvert om. Omkretsen av diverse kroppsdeler minker gjerne i takt med økende masse - dette er helt vanlig og viktig å være klar over.

Sorella sa for siden:

Denne har jeg tenkt på...
Og vil, men...
Jeg er så usikker på hvor jeg skal måle, altså hvor på magen, armer og lår...
Men vekta stresser meg, det er tullete når klærne passer og faktisk strammer mindre og mindre samtidig som helsa ellers bare blir bedre og bedre, på nesten alle områder :)

Sorella sa for siden:

Jente26, tror nok at vekta kan vise både det ene og det andre men at fasongen endrer seg delvis uavhengig av vekta. Iallefall er det sånn for meg, samt at stress hindrer endring...
Og dette med endring av livsstil er vel for deg selv, og ikke mordi :)
For meg var det å ta egne valg, for meg selv -ikke for andre, endel av det å bli voksen.

Nerthus sa for siden:

Det er nok en prosess man må igjennom, mens noen bare går og stuver vekk vekta, må andre gjennom en liten mental prosess :) En av disse prosessene kan være og finne ut hvor du skal måle deg :) Tenk mer, så vil du nok finne ut hva som vil være best for deg og gjøre for å unngå stress :)

Nerthus sa for siden:

Du sier det jo selv jo - om enn litt innpakket ;) Du HAR gått ned, lee-buksene dine er fryktelig vide oppe - så det kan du jo si til moren din. Men jeg gjentar det jeg sa - du er fryktelig avhengig av hva ANDRE mener og tror, det aller viktigste er faktisk hva DU mener og tror om deg selv, om kostholdet, om vekttapet, om treningen - om ALT! Mamma kan man stoppe med å si at "det er flott at du bryr deg mamma, og jeg er glad i deg - men jeg blir LITT stressa av at du prater så mye om vekta mi og om jeg ser noe forskjell, så kan vi ikke bare ha det hyggelig sammen så lenge?"

Jeg kjenner ei dame på noen og tredve som nå "plutselig" våknet opp i et ekteskap (med en snill mann) og to barn (flotte barn) og lurer fremdeles på hvordan i huleste hun endte opp slik. ANDRE bestemte for henne, og hun lot de holde på... "han er en flott mann for deg, han må du gifte deg med" - ok tenkte hun... nå er de skilt og hun prøver og finne seg selv... så ta kontrollen NÅ over livet ditt - det blir så mye tøffere jo lengre du venter :)

Vi har snakket om kompisen din før. Og du har faktisk et valg: Ta det positivt og få en hyggelig dag, ta det negativt og få en smålusen dag.
Ikke analyser hva han sa! Så lenge han ikke sier noe slemt, ta det positivt - livet er for kort til å fundere på bakenforliggende ting når man får et kompliment ;)

Ennah79 sa for siden:

Jeg er sååå med! Førstkommende mandag blir siste veiedag, før jeg skal be samboeren gjemme vekten for meg! Da blir det 1 måned til neste gang.

Reason sa for siden:

Da vil jeg gjerne være litt plagsom og klippe og lime litt herfra og herfra.

De to linkene, som noen andre her på forumet postet for lenge siden, er hovedgrunnen til at jeg fikk øynene opp for hvor bortkastet badevekta er for min del. Jeg har ikke veid meg på et halvt år, og har heller ingen planer om å gjøre det.

Hva hvis du gjør alt riktig, trener bra, spiser bra og føler at du krymper, men så sier badevekta at du har gått opp 200 gram? Tidligere kunne det ødelegge humøret mitt, men så lenge klærne mine passer som de skal, VET jeg nå at jeg ikke går opp i størrelse, og det er det eneste jeg gidder å bry meg om. Det er utrolig behagelig å ha klart å kvitte meg med badevekt-avhengigheten. Lykke til til de av dere som prøver å slutte :)

Qlio sa for siden:

Jeg heter Qlio, og jeg har ikke veid meg i dag. :)

Helt sant, og jeg lever fortsatt. Skal ikke veie meg på en stund heller. Max en gang per uke, helst enda lenger. Første i hver mnd??? Vekta er pakket inn i et skap, under en dyne, latskapen sørger for at jeg ikke har tid til å finne den frem på morgenen.

Kanutten sa for siden:

Jeg veier meg mange ganger hver dag. :o Men ikke for å se på vekta. Det er for å følge med på at vannvolumet i kroppen ikke blir for høyt for da blir jeg dårlig. :(

Jeg bruker mykheten i kroppen og hvordan klærne passer som målband jeg og merkelig nok er jeg ALLTID, uten unntak, alltid slankere to-tre dager etter at buksa har vært vasket for da slenger den litt, og på samme vis alltid tykkest når buksa er gullende ren. :lol:

Engledans sa for siden:

Men Engledans, derimot....har veid seg i dag......OG NÅ SKAL DEN HELVETES VEKTA UT.:mad:

Nerthus sa for siden:

JEG også! :lol:

Nerthus sa for siden:

:klem:

Dietta sa for siden:

Er det ikke rart du ??? Akkurat sånn er det her i huset også. Merkelig :p

langaard sa for siden:

Ha ha! Kjenner den der ja! Nyvaska bukser er pyton:D
Bruker og dynke litt vann på dem, mens jeg bøyer og tøyer ut av he...te:lol:

Sorella sa for siden:

Jeg skal undersøke mer ja, for meg er det viktig å undesøke og bare det er en viktig del av veien mot nye nytt og endel av bevisstgjøringen av mine valg :)

0g enda en motivasjon er at min thighte bukse faktisk var vid, idag, selvom den var nyvaska!!

Qlio sa for siden:

Jeg har også fått en vid bukse. Kanskje jeg bare har glemt at jeg har brukt den før? :S

nellie sa for siden:

Yes. Nå er jeg med, om et par dager hvertfall.
Om 2-3 dager kommer jeg til den kritiske fasen i enhver slankerunde, for meg:p Etter ei ukes tid: Bom stille i ca 2-3 uker. Da kan jeg ikke veie meg. For da gir jeg opp.

Det er ikke bare bare her i huset, for hadde jeg vært alene hadde jeg satt bort vekta og ikke tenkt noe mer på den. Men kjærsten min er så himla veiesjuk om dagen, med helt motsatt formål enn meg. Han banner og sverter "Har spist kake og is og sjokolade og nudler i lange baner også veier jeg bare 89??????"

Jajja, jeg får bare være sterk.

Ingen måling heller, for det går 100% ikke noe fett fra kroppen min i den tiden.

Bønna200 sa for siden:

Jeg klarer nok ikke å skilles ad med min kjære badevekt:nei:
Og jeg trenger den for å ha litt peil på vannansamlinger også, for samler mye vann av medisiner og da føler jeg meg ikke bra...

Engledans sa for siden:

Jeg har sendt stygge blikk mot vekta, de siste par dagene, men ikke brukt den.

Nerthus sa for siden:

:heia:

Qlio sa for siden:

Har fortsatt ikke veid meg - og jeg liker det egentlig ikke. ;)

Gerd sa for siden:

Jeg har veeeldig lyst å gå på vekta... i håp om at det kanskje har skjedd noe... Men får vente litt til ..... :p

amritam sa for siden:

Jeg slenger meg også på. Går over til målebånd, og lar vekta være i minst en måned.

kiril sa for siden:

jeg har ikke klart å holde meg :( ikke sterk nok, må få den vekta ut snart..

Dietta sa for siden:

Hva om vi legger alle vektene inn på Finn.no under "Gis bort" ?? :p
Synes jeg ser det: 100 badevektannonser med teksten: "Gis bort mot porto :)" - og signert erklæring om at den ikke kan returneres selv om den plutselig viser mer enn den gjorde forrige uke.....

Veggpryd sa for siden:

Jeg er med! Jeg har stått stille i 3 år(!) så kanskje en veieløs periode vil gjøre at jeg ikke stresser sånn med alt som heter gram, antall og vekt. Er utrolig frustrerende å se på at ingenting skjer år etter år... :( Det var nesten litt befriende bare å skrve denne posten! :lol:

Nei til badevekt! :_prikk:

Nerthus sa for siden:

:lol:

Nerthus sa for siden:

Stå på! :D

jenta26 sa for siden:

Da er vekta tom for strøm hehe, og det er egentlig deilig. snakket med moren min i dag og og det var ingen krise hvis jeg ikke fikk på meg den kjolen til London, viktigste var at jeg trente og kastet ut den vekta.

Han kompisen min bemerket i går at jeg hadde gått ned og:)

nellie sa for siden:

Nå kaster jeg den og. Stått stille i to dager (hva gjør jeg feeeeeeeeeeil?? hehe, neida) og har allerede spist mer karbohydrater i dag enn jeg har gjort hele uka tilsammen. Nå skal jeg ikke veie meg før neste lørdag.

Nerthus sa for siden:

:heia: det var jo det jeg sa jo, mammaer forstår ;)

Modezty sa for siden:

Ikke hadde jeg tenkt å kaste ut vekta, men denne tråden må ubevisst ha motivert meg....

Tenkte på hvor stressa/nedfor jeg ble når vekta viste 600 gram mer i går enn dagen før. Selv om jeg vet at det er vann/salt/trening/hormoner som gjør det, påvirker det meg - og jeg stresser og spiser ting jeg ikke burde. Lavkarbo riktig nok, men i litt større mengder enn godt er.

Jeg pakker vekk vekta i dag - og skal ikke veie meg før i desember igjen :) Håper jeg klarer det - jeg har veid meg daglig i maaaange år .. så litt rart blir det.

Jaudå sa for siden:

Trenger å skrive her kjenner jeg. Er møkk lei av å glede meg til å så opp om morgenen, for å se om der er noen hundre gram som har forsvunnet, bare for å innse at det enten var det samme som i går, eller noen hundre gram opp... 5 dager med nedtur og 2 dager med kjempeopptur er faktisk ikke noe ok, selv om jeg totalt har gått ned en halv eller en hel kilo i løpet av uken.. Men nå er det nok... Dette er dag 2 uten veiing på morraen, og jeg skal ikke veie meg før om en måned... Skal også begynne å trene bittelitt...OG ha noen planlagte utskjeielser med blandt anna litt rødvin.... Så der er noen grunner for ikke å gå opp på den hersens vekta på ei stund..

Nerthus sa for siden:

:heia: kjemp for friheten! ;)

jenta26 sa for siden:

ja sant, kjenner jeg føler meg egentlig mer komfortabel med mer karbo i kosten og mindre fett. kjenner motivasjonen er på topp nå egentlig:)

gvm82 sa for siden:

I dag dro eg badevekta fram frå under vasken, vaska under den, tørka støv av den og satte den fint på plass uten å falle for fristelsen :)

Nerthus sa for siden:

:heia:

Chamomilla sa for siden:

Jeg har heldigvis ikke tid til å veie meg hver dag, for om jeg skal veies så gjør jeg det om morgenen, før mat, etter dobesøk, uten klær - og er det minst et barn på badet samtidig med meg, noe det er stor sannsynlighet for at det er, så veier jeg meg ihvertfall ikke. De trenger ikke lære å bli vektfiksert av meg ihvertfall. Vekta er forresten i et skap allerede så det er ikke bare å tråkke oppå heller. Jeg veier meg vel 1-2 ganger i uka kanskje. +/- Skal tenke på om jeg vil kaste den ut, jeg vet at jeg har klart meg utmerket uten vekt i flere år før jeg kjøpte ny før andre svangerskap (har tre barn) under påskudd at jeg ville følge med på vekta når jeg var gravid... dumt! ;) Men nå er jeg i en fase hvor jeg håper å være kvitt de siste kiloene som kom på siste graviditet og det er deilig å se det minker også vektmessig... Som sagt - skal seriøst vurdere å gjemme vekta i garasjeboden - om en stund.. :lol:

Nerthus sa for siden:

Jeg tror det er viktigst og skille mellom å bruke vekta som kontroll underveis og være helt panisk med tanke på å ikke veie seg ofte, OG om man reagerer med at dagen er ødelagt om man har gått opp noen gram... Det handler etter min mening om å ha et SUNT forhold til vekta, og innse at den er et verktøy for å oppnå et mål, ikke den tingen som bestemmer hvordan man skal føle seg den dagen avhengig av resultatet :) For mange betyr dette at å sette den HELT vekk en periode, for andre bare å tenke gjennom hvilket forhold de har til vekta si - dvs ikke tilegne den større påvirkingskraft i livet enn nødvendig :)

Kanutten sa for siden:

:ja: Enig!

Jeg forstår ikke hvordan noen kan si at de har gått OPP 100 gram eller NED 100 gram fra den ene dagen til den andre... Vel, vekta sier det, men kroppen har jo ørten meter tarm med god plass til mat og kropp kan samle vann! Så for dem som varierer lite vil jeg si at ukentlig eller helst månedlig veiing er best. Jeg kan, grunnet vannansamling, variere på 3-4 kilo pr dag og da føler jeg behov for å følge med fordi masse vann gjør at armer og bein paralyseres.

ToreH sa for siden:

Ut fra hva jeg har sett i en tråd her inne, så er det dessverre alt for mange som lar vekta sette dagsorden, selv om de selvfølgelig ALDRI vil innrømme akkurat det. Nei, man har da kontroll... :)

Engledans sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg har veid meg i dag.:o Meeeen, det er for å ha litt peil når jeg skal til legen i morgen, hun spør nok om vekta, da er det greit å vite sånn ca. men nå er den satt bort igjen:D

langaard sa for siden:

Bra Engledans!! Synd at enkelte leger er så opphengt i vekta!:D

Engledans sa for siden:

Jeg var hos henne for første gang for et par måneder siden, og da fortalte jeg om lavkarboen, og hun noterte vekta.Så er ganske sikker på at hun lurer på lavkarboen og vekta, er ikke derfor jeg skal dit, men blir nok innpå temaet, så da er det kjekt å vite vekta.:D

Nerthus sa for siden:

Det er vel i denne tråden du har sett det da - siden det er DET som er tema i tråden? ;)

Giulia sa for siden:

Oi for en deilig tråd! Bestemte meg egentlig for å kaste badevekten av helt andre grunner for en måned siden, den viste 9kg for lite. For lite ja.. Husker godt hvordan kroppen min så ut for 9kg siden og det var ikke det jeg så i speilet.
Innrømmer at jeg er skap-kontrollfrik og klarte derfor ikke kvitte meg med den, men nå skal den nederst i en boks lengst inni skapet. Frem skal den heller ikke før dagen før jeg drar hjem til jul!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.