omtrent griner når du skeier ut en dag og spiser Oreokake. Det var SÅ godt at tårene nesten var på tur ut! :sikle::blinke::love:
Jeg satt hjemme hos mamma på bursdag og tenke skal/skal ikke leeenge. Gikk på kjøkkenet for å se på utvalget. Øynene mine gikk i kryss og valget falt på den kake. Tok ett lite stykke og tok med meg på stua. Jeg har seriøst aldri i mitt liv smakt noe så godt. (Og ja, jeg har spist oreokake ofte før :p)
Mamma spurte hva det var siden underleppa mi begynte å riste... hahhahaha!
-har et øye til alle som er semiovervektige og tenker: hvorfor gjør de ikke bare som meg, og starter med lavkarbo?
-ser bare kiloene rase av uten å trene
-er i tenkeboksen hver eneste gang man er på butikken om hvilken lettbrus man skal kjøpe. (cola/sprite zero 0,1g. solo super 2,5g og ikke minst mozell 4-5g)
springer som f... til helsekosten fem minutter før stengetid på lørdag og dunker en krukke cocosa i disken mens du gisper: "skal bare ha denne" i skrekk for å våkne søndag morgen uuuuuten den deilige oljen o morgen kaffen. (er jeg avhengig tru?)
Latterlig? Jeg vet hva JEG tenkte om meg selv før jeg fant lavkarbo som kosthold. Jeg vet hva JEG har vært igjennom av uttallige slankekurer som ikke har virket opp gjennom årene. Jeg VET hva disse småtjukke har og slite med i hverdagen, hvor vanskelig det er å finne klær som man ser pen ut i, at treningsbuksa blir hverdagsantrekk fordi man ikke føler seg vel i andre ting...følelsen av å "gi opp" og ta seg godt ut, fordi overvekten blir så overveldende i livet. Det er forsåvidt også helt likegyldig om de spiser lavkarbo eller ikke.
Ante ikke at personlige tanker om lavkarbo og andre som er/var i samme situasjon som meg kunne betegnes som latterlig jeg - hvem er du som kan dømme mine tanker og følelser rundt temaet overvekt og kosthold?
Jeg står fremdeles for at mange med feks insulinresistens (bredest på midten) kunne hatt god nytte av lavkarbo - og jeg kommer til å fortsette og tenke dette når jeg ser slitne, småtjukke mennesker - FORDI jeg har vært en selv...
Ikke? Du var temmelig kritisk til mine innlegg om hva mine tanker, holdninger og erfaringer med lavkarbo, trening og slanking var her inne da.
Ingen kan dømme hverandre her inne, man kan kun snakke for seg selv og egen erfaring. Om andre velger lese, lytte og prøve ut får være opp til dems vurdering.
Men, at du må akseptere at andre oppfatter dine meninger som latterlige, jo det kan faktisk skje. Veldig mange oppfatter mine meninger, forslag som både sårende og ekstreme, men de har fungert for meg, og det må vi bare akseptere. ;)
At du har tanker om andre semiovervektige og kanskje kan projisere dine følelser over på dem er nå så, siden du ikke kjenner de så bruker man gjerne den referansen som ligger en selv nærmest.
At andre her inne synes dine tanker og meninger om andre er latterlige, ja sånn er nå bare verden. Vi er forskjellige og det bør vi respektere. (selv om uttrykk som latterlig, teit, dumt, horribelt bør unngås i alle forum, det er jeg enig i)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.