Hmmm... har akkurat prøvd en sticks for første gang og tenkte at det egentlig bare ville bekrefte at jeg var i ketose og gjorde alt riktig. Og så fikk jeg ikke utslag...! Hva er det jeg gjør feil, hva er årsaken til dette...??
Kan fortelle at jeg har holdt på i 5 uker, gått ned 4,9 kg. Skal ned MYE mer, veier pr i dag 107,8 kg og er 167 cm høy. Jeg legger stadig inn maten jeg spiser på diett.no og som regel ligger jeg bra mtp fordelingen 5-20-75. Jeg forsøker å ligge på ca 20 g karbo om dagen, for eksempel har jeg i dag spist 17 g karbo, og med "perfekt" fordeling.
Noen som har noen teorier om hvorfor det ikke slo ut eller hva jeg kan gjøre for å komme i ketose? Takknemlig for svar! :)
Her er en genial tråd som kanskje kan gi deg noen svar. :)
Personlig ville jeg kastet hele stix-boksen, da den uansett ikke vil være avgjørende for om du går ned i vekt eller ikke, men heller stresse deg når du ikke får utslag. Stixen kan være gammel/dårlig også...
Det kan være så enkelt som at du har drukket mye, og derfor er ketonene i urinen utvannet. Slapp av og fortsett som før - for vekta går nedover. Ikke heng deg opp i om du har fått utslag på ketostixen eller ikke :) Du er på rett vei.
Har lest Nille sin tråd tidligere, mange gode tips der. Kanskje det er som hun sier at noen vises det bare ikke på...? Kanskje prøve en gang til i morgen og sjekke igjen? Eller kanskje bare droppe det og fokusere på vekttapet og alle de andre positive forandringene som jeg merker?
Jepp, 2 timer og 10 min etter siste måltid. :)
Håper jeg gjør det riktig da, selv om jeg ikke fikk utslag! :)
(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". :) )[/quote]
Det er jammen sant, det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset! :)
Jeg hadde ikke utslag på stixen de dagene jeg hadde mensen, selv om jeg spiste det jeg vanligvis spiste. Mener å ha lest at det er ganske vanlig. Kanskje det kan være hormonelle forandringer i kroppen som gjorde at du ikke får utslag?
Vet ikke hva det skyldes, men det er helt vanlig her i gården ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.