modart81 sa for siden:
slettet
modart81 sa for siden:
slettet
Marina sa for siden:
Jeg får sjeldent høre det om jeg ikke nevner det selv :p Folk er så redd for å såre. Sier de "Så fin du har blitt" kan det bli oppfattet som "Du var ikke fin før". En god venninne sprute hvor mye jeg hadde gått ned, men før jeg fikk svart ble hun rød i ansiktet og sa "det skal du selvfølgelig ikke svare på, unnskyld" og begynte å snakke om noe annet. Og jeg som var SÅ klar for å skryte av mine 8 kilo :p
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Jeg har etterhvert fått kommentarer fra veldig mange hold. Familie og venner er veldig flinke til å gi ros for vektnedgang, også nå når jeg har stått stille i et halvt år ;) Jeg blir stadig vekk anklaget for fortsatt å forsvinne ;)
Heldigvis er det stort sett hyggelig med kommentarer. Det er i noen settinger, og med noen personer, jeg helst ikke vil diskutere vekt(nedgang), da blir det litt kleint. Jeg jobber i butikk, og har ikke et ønske om å diskutere alt med alle kunder... men det er veldig personavhengig - noen ganger blir jeg veldig glad når (enkelte) kunder kommenterer det.
Det beste "beviset" på at folk så det var vel egentlig at selv min pappa kommenterte det. Ikke "av seg selv", men han sa seg enig med min bror. Det hadde jeg faktisk ikke forventet skulle skje med det første...
modart81 sa for siden:
slettet
vannhull sa for siden:
Den "søteste" kommentaren jeg har fått var fra en skolekammerat jeg ikke har sett på tre- fire mnd før vi var ute sammen en gang i høst. Etter noen øl så måtte han bare spørre om jeg hadde blitt tynnere - han turte nemlig ikke før han var litt brisen ;) haha..
Men jo, jeg får endel kommentarer på at jeg har gått ned i vekt. Jeg tar det med ett stort smil og syns det er hyggelig! Jeg føler meg jo mye bedre og i bedre form nå - så det er fint når andre ser det også :)
Imp sa for siden:
Jeg fikk mange kommentarer på jobben, og gjør det fremdeles, spesielt når jeg møter folk som ikke har vært der en stund av forskjellige grunner. Har jo ca 400 kolleger...
Ellers har mamma sagt det, men hun er ikke spesielt positiv. Nå må du ikke gå ned mer, det kler deg ikke, osv.
Resten av familien har kommentert det, en onkel sa jeg var blitt så pen...veldig hyggelig å høre det.
Ellers av og til av folk jeg treffer nå og da, barselvenninner, andre venner.
Khi sa for siden:
Jeg får stadig høre det - og nyter det ;)
TrillTrall sa for siden:
Ettersom det er så mange som tar det opp i verste mening om man kommenterer vektnedgang ("Var jeg stygg før da?!") så sier jeg ikke et klyva ord om det. Sånn er det bare.
Det skal da også sies at det skal mange kilo til før jeg ser det. :)
Charlott sa for siden:
Jeg har hatt store nok speil til å ha fått med meg at jeg var vesentlig mye større for 26 kilo siden. At andre også legger merke til det er helt naturlig, synes jeg.
Det hender da sannelig jeg får med meg om noen har byttet hårfrisyre også, uten at jeg har hatt særlig tanker om at vedkommende var stygg på håret før :p
Liker ikke tanken på å være så usynlig at andre ikke oppfatter forandringer jeg.
Leit om det blir slik at man ikke tør å gi hverandre komplimenter/bekreftelse i frykt for å såre...
sistegang sa for siden:
Jeg får høre det av kjent og helt ukjente. Jeg jobber på en skole, og foreldre til elever jeg ikke har, har kommentert vektnedgangen min. Siden jeg har sett meg i et speil, behøver jeg ikke å lure på om jeg var "styggere" før - for det var jeg. Heldigvis har ingen sagt noe om endra personlighet, bare at jeg beveger meg lettere enn før.
Det eneste som irriterer er at folk sier at nå må jeg ikke gå mer ned. Jeg er fortsatt 10 kg overvektig, og bruker størrelse 46 i skjørt og bukser.
surfeline sa for siden:
Den beste jeg har fått er: hmmmm - du er veldig fin på håret nå! Det er mange "som ikke skjønner helt hva som har skjedd med meg" :) Personlig synes jeg det er litt strevsomt. Jeg ønsker egentlig ikke den oppmerksomheten - men for de som synes det er hyggelig - så er det hyggelig :) Gratulerer med bra resultat!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.