FrkMarge sa for siden:
Saken er at jeg har et barn boende hos meg, og faren har hovedomsorg for den andre... jada vet det høres rart ut, men hun er så stor at hun fikk bestemme mye selv og det var valget av skoletilbudt som veiet veldig tungt.
Hun er døv og har sine kontakter i et bestemt miljø, dette villle hun ikke reise fra og det forstår jeg. Hun bor forøvrig heller ikke hos faren egentlig, men på skoleinternat og er bare hjemme i helgene.
Jeg er jo da såklart bidragspliktig ovenfor henne, men nå er jeg student på fulltid og har heller ikke rett på støtte fra lånekassen (omskolerer meg litt kan man vel kalle det), så jeg har egentlig 0,- i inntekt om vi ser bort fra mitt bidrag fra far for ham som bor hos meg + barnetrygden.
Så har far fått bidragsforskudd fra NAV, og plutselig dumper det en regning ned i postkassen min på bidragsgjeld for 2 mnd (ikke noe kjempebeløp, greitt nok, men for meg er en regning på 660,- ganske mye)
Jeg sjekket bidragskalenderen til NAV nettopp og ifølge den er jeg ikke bidragspliktig...:confused:
Jeg trodde faktisk at han ville få bidragsforskudd fra staten når jeg kke har inntekt??? Er det virkelig slik at jeg pådrar meg bidragsgjeld når jeg ikke har inntekt?:confused: