< Tilbake til oversikten

Ut av ketose, atkins induksjon

Jenteoje93 sa for siden:

Startet på atkins induksjon forrige søndag og kom i ketose på torsdag.
I går på fredag spiste jeg en atkins advantage bar og 1 dl cola zero ca.
Ser ut som jeg ikke er i ketose mer : s

Har jeg ødlagt alt nå? må jeg starte helt på nytt med induksjonen og ta de 2 ukene på nytt? Trur kansje det var cola zero som gjorde så jeg gikk ut av ketose :/

Nerthus sa for siden:

Hvordan vet du at du er ute av ketosen?? Drit i det, 1 dl cola zero og atkins advantage-bar er greit innimellom ;)

Husk at du kun skal måle et par timer etter dagens etter måltid for å få så nøyaktig resultat som mulig.
Har du trent i tillegg, kan det hende det ikke er nok ketoner som utskilles i urinen til at du får utslag, kroppen har "brukt" de opp.

Yrla sa for siden:

brusen er ikke årsaken fordi den er karbofri. sjokoladen med maltitol derimot burde noen styre unna.

Jenteoje93 sa for siden:

Den viste lyserosa på kvelden ca 1 time etter siste måltid, men så ventet jeg 1-2 timer ekstra og testa igjen, da ga den ikke utslag.

Nerthus sa for siden:

Som sagt, glem ketostixen, den er ment som en hjelp helt i starten av overgangen til ketogent kosthold. Spiser du "riktig" etter reglene, kan du bare gjemme de vekk etter min mening, da slike situasjoner som du beskriver utløser mye stress - som igjen kan redusere vektnedgangen... ;)

OK? Lettbrus og en atkinsbar ødelegger ikke to ukers riktig kosthold, bare fortsett og spis slik du skal og ikke mist nattesøvnen over dette :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.