Frustrert er jeg akkurat nå.. Vekta i dag viste at jeg har gått opp to kilo.. Og jeg som var så kry for at jeg har begynt å bli så aktiv.. er egentlig eneste forskjellen jeg kommer på.. Så nå er det bomstopp, ikke noe mer turgåing på meg, 0 mer joggeturer.. Så får vi se om de 2 kiloene forsvinner like fort som de kom på.. Må oppdatere tickeren og. :( Vil ikke :(
2 kilo er ingenting å krisemaksimere for! Pust rolig. Det kan være vann, forstoppelse, økt muskelmasse eller avhengig av hvor i syklusen du er.
Bruk målebånd, og avvent situasjonen.
Og ikke stress - det er drepen for vektnedgang!
Hvorfor i all verden skal du slutte å trene fordi du har gått opp litt vann? Hvorfor i det hele tatt bry seg om vannvekt? Det er fettet som teller, ikke vannet.
Slapp av og tren, det er bra å trene når du kan det.
Enig med resten. Jeg går glatt opp en kilo når jeg trener mer enn en veldig rolig gåtur :) Dette går seg nok til etterhvert, gi det et par uker, drikk nok vann og tenk HELSE - så kommer resten etter :)
Det var kun i begynnelsen jeg gikk opp når jeg trente, nå går jeg faktisk litt mer ned de dagene jeg trener så jeg ville nok ikke gitt opp treningen riktig enda. Trening har såpass stor helsefordel at to kg opp ikke bør være det som avgjør.
Trening vistes ofte med krymping av cm og stillstand eller litt opp på vekta i en periode...
Så ikke stopp med treningen, drikk godt med vann og fortsett med riktig kosthold. Vekta er bare et tall. Det er kroppssammensetning og helse som teller. (Du blir i bedre form av den treninga, ikke sant? :p )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.