silje sa for siden:
diddelidu... sletta denne, jeg.
silje sa for siden:
diddelidu... sletta denne, jeg.
Skorpia sa for siden:
Mye av det fettet du spiser daglig og når du er i ketose forbrukes av kroppen med en gang,under ketose forbrenner du også kroppsfett.
De fleste vil merke det på munntørrhet,(tørr pitrende tunge) og at du blir tørst.
luringen sa for siden:
heisan...vet ikke så mye om alt du spør om jeg, men søker du på ketose her på forumet får du opp MASSE info!! Og det funker ja...
Det er vanlig at vekttap går i rykk og napp, i syklusen din samler du av og til vann etc så du kan plutselig hoppe ned igjen om noen dager..hold ut!
Hvis du trykker på tickeren til en av oss kommer du inn på den sida hvor du kan lage dem. Ikke vanskelig,. bare følg instruksen!:)
Aline sa for siden:
hei :)
velkommen hit :klem:
man skal ikke spise enorme mengder fett, men man skal spise fett :)
jeg tror jeg ligger på 95-120 gram fett per dag? men jeg vet ikke om det er ideelt..
det er vel individuelle forskjeller...
:) lykke til :)
Muskat sa for siden:
Hei hei, velkommen hit :)
Du er sikkert på rett spor, men det er så rart med det, kroppen trenger av og til å tenke seg om. 13 dager er ikke så veldig lenge, og hvis du har mensen i tillegg, så er det nesten bare godt gjort at du ikke har gått opp i vekt!
Men hvis du leser det som står om Atkins her på forumet er det en del råd: som å passe på å spise variert til alle måltidene, ikke prøve å komme for lavt ned i karbohydrater, og passe på å drikke nok!
Stå på, lykke til!
Muskat
ELLINOR sa for siden:
Du er sikkert på rett spor, men det er så rart med det, kroppen trenger av og til å tenke seg om. 13 dager er ikke så veldig lenge, og hvis du har mensen i tillegg, så er det nesten bare godt gjort at du ikke har gått opp i vekt!
er det vanlig at dere går opp ved mensen? Jeg la ikke merke noe sist, men denne gangen har jeg gjort det, men det var 3 dagen, karnsje det skyldes noe annet da enn mensen. Er det de første dagene dere går opp i vekt?
Huff nå ble det mye dumme spørsmål her.
Jeg har gått ned 7- 8 kilo på 7 uker, er fornøyd. Er halveis. jeg har funnet ut at det er matmengden som er viktigst for at jeg skal gå ned i vekt. Viktigere enn treninga faktisk. Selfølgelig er det en kombinasjon av de to tingene som må til, Etter at jeg har redusert mengden mat til hvert måltid går vekten raskere ned. vekten sto still i flere uker og jeg begynte å bli rastløs. Men har jo selfølgelig fått mye mere muskler, klærne er blitt alt for store.
silje sa for siden:
Først; tusen takk for alle svar :)
Topp :)
Jeg er så imponert over alle som klarer å gå ned så mye!!
Noen spørsmål:
Dette med ketose har jeg fremdeles ikke helt klart for meg, men så lenge jeg får utslag på den testen, så er det greit? Da forbrenner jeg BÅDE mitt eget fett og det jeg har spist?
Av kosttilskudd tar jeg en med diverse vitaminer og mineraler, en med omega-3, en med krom og en med antioksidanter. Burde jeg ta mer?
Hvorfor heter det induksjonsdietten her? I boka mi står det introduksjonsdietten.. Hva betyr induksjon i denne forbindelsen?
Mvh Silje :)
Aline sa for siden:
forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html
her står alt du trenger å vite om ketose :)
mofe sa for siden:
introduksjon og induksjon er det samme
Nille sa for siden:
Har svart deg i journalen min også.... men poster det her og:
Ja, det er det - Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.
Folk som spiser mye karbo vil normalt ikke få utslag på stix selv om de spiser et fettrikt måltid. Dette fordi kroppen brenner karber før den brenner fett (for å si det enkelt !).
Dette betyr at det å bruke stix ikke er noe du BØR eller MÅ gjøre, - men kosttilskudd er noe du BØR ta.
Vi må ta i betraktning at den norske utgaven av Atkins boka er basert på 1992 utgven av originalen. I tillegg er den dårlig oversatt og komprimert til det ugjennkjennelige !
Det er en utbredt misforståelse at det betyr noe hva utslag på stix'en man får. Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.
JA !
Du kan lese mer om ketose her: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=19937&postcount=1
Det er sikkert nok i første omgang. Multivitaminer og Omega 3 er de aller viktigste. Men de fleste i ketose (som virker vanndrivende)trenger også Kalium tilskudd + magnesium...... Føler du deg vel og ikke er plaget av leggkramper holder det sikkert med det du tar.
Introduksjon og Induksjon er det samme. Den norske oversetteren har valgt å bruke Introduksjon for "Induction" - vi velger her å kalle de Induksjon - noe som er mer i tråd med originalen. Original utgaven til Atkins (siste reviderte utgave 2002) er 3 ganger så tjukk som den norske oversettelsen (basert på 1992 utgaven av Atkins). Det sier seg sjøl at den norske mangler noe her og der...... :rolleyes: Ta en titt på det vi har samlet her i forumet, -
Dr Atkins:
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett.
Fase 1: Induksjon
Fase 2: Vedvarende vekttap
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.