< Tilbake til oversikten

Veldig småspist for tiden, noe galt?

jenta26 sa for siden:

Hei alle sammen, ja jeg er veldig småspist for tiden

I dag har jeg spist kyllingsalat og kyllingvinger med grønnsaker med en dæsj peppes rømmedressing.

formen er på topp men redd det er altfor lite mat, er ikke flink til å drikke vann, bestandig vært avhengig av pepsimax, men nå liker jeg ikke brus lenger kjenner .

Kan det være noe galt eller skal jeg bare fortsette som jeg gjør?

Kitt sa for siden:

Det er så utrolig, veldig normalt!:D

Litt av poenget med lavkarbo/ketogen kost, faktisk!

Nyt det! Det varer ikke evig, men kommer tilbake med jevne mellomrom!:ja:

jenta26 sa for siden:

orket liksom ikke hele kyllingsalaten, og spiste liksom 125 gram kyllingvinger med grønnsaker og en dæsj rømmedressing.

huff føles så lite.

I går var jeg til kompisen min, spiste taco, ikke noe lefser, men orket liksom bare en liten porsjon og han sa: åh så småspist du er da.

langaard sa for siden:

Lytt til kroppen, spis når du er sulten og stopp når du er mett, kan ikke bli feil det:)(kroppen vet vet best)

Nerthus sa for siden:

Enig, bare pass på at du ikke spiser så lite i dagesvis :)

jenta26 sa for siden:

mulig jeg gjør noe dumt nå,e men jeg har bestemt meg for å trene styrke 3 dager i uken og cardio 2 ganger i uken, elsker styrke, men da må jeg ha i meg mer karbo og dem anbefaler jo en proteinshake og banan før og etter trening.
men stemmer det som jeg har lest at folk på lavkarbo spiser alt fra 0-100 gram karbo daglig eller er jeg helt på jordet?

Carisma sa for siden:

Man må ikke ha mer karbo for å trene, det gjelder høykarbo mennesker. Selv fyllte jeg på med fett før trening da jeg trente spinning og styrke. Avocado f.eks.

jenta26 sa for siden:

jeg føler bare jeg trenger mer, skal ha veldig utbytte av treningen

Carisma sa for siden:

Selv opplever jeg veldig blodsukkerfall av karbo rett før trening, og dermed er jeg bare de første 20 minuttene... På fett klan jeg holde på i timesvis.

jenta26 sa for siden:

å ja, men det varierer vel fra person til person, men fint med andres synspunkt:) takk:)

VSB sa for siden:

Jeg trenger litt KH før trening, men det holder fint med de jeg får av grønnsaker til frokost eller annet måltid før trening. Trening før frokost eller på ren protein/fett diett funker ikke for meg, men som sagt, litt tomat, agurk o.l. er nok.

jenta26 sa for siden:

har kjøpt meg proteinpulver jeg skal ta med en frukt før og etter trening jeg

Lift me sa for siden:

Hei. Har bare vært på LCHF 1 uke, men trent hardt slik som før underveis. Ble veldig svimmelt etter intervallspinn og styrke første dagen med trening..men de andre dagene har det gått bra. Ser dere skriver det er normalt, men jeg har tenkt på det samme.. Spiser utrolig mye mindre OG sjeldnere...før var jeg sulten etter 2-3 timer hele tiden..spesielt om jeg kun fylte opp med knekkebrød og magert pålegg. Nå på LCHF kan jeg gå 9 timer uten mat, før jeg tenker at det kanskje er på tide å spise igjen...dette er helt nytt og fascinerende for meg rett og slett! :P

VSB sa for siden:

Jeg har vært småspist en tid nå, og gått OPP en kg! Så ikke helt bra det heller tydeligvis.

Nerthus sa for siden:

Hei! Vil bare kommentere at det er ikke anbefalt og trene særlig hardt de første to ukene, akkurat pga det du nevner at du blir helt svimen.

Kroppen er ikke kommet helt i gang med fettforbrenning og den finner da rett og slett ingen energi når man kjører på så hardt før ting er ordentlig igang :) Spis gode proteiner og husk fettet når du trener en del! :)

Tia Maria sa for siden:

Så det er normalt at man ikke orker så mye mat etter hvert? De første dagene spiste jeg 3-4 måltider, nå orker jeg bare 2-3. Sakl jeg fortsatt putte mat i meg da?

Appelsinpiken sa for siden:

Spis når du er sulten. Er du ikke sulten, så er det heller ikke noe behov for å putte i seg mat.

:)

lchfforlife sa for siden:

Kan det hende du bare er lei av de enkelte matrettene? Jeg har i hvert fall opplevd at jeg blir lei både det ene og det andre.Det resulterer i at jeg spiser mindre,eller kaster mat som jeg "ikke orker å spise opp". Jeg har forsatt energi å blir redd ettersom jeg er klar over at jeg ikke har spist noe særlig.

Det som har hjulpet meg er å speide nettet for NYE freshe oppskrifter, hent inspirasjon fra blogger, eller kjøp deg en lchf kokebok. Du kan også endre mat butikken du handler på,da det ofte er slik at de forskjellige butikken har forskjellig utvalg av eks grønnsaker.
Jeg har startet å handle mye på utenlandske butikker.Her har de mange nye spennende grønnsaker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.