< Tilbake til oversikten

Mange psykopater her inne

herregud sa for siden:

Hehe... Forskere ved Cornell-universitetet i New York har nå kartlagt at personer som snakker for mye om mat kan være psykopater

www.side3.no/article3254948.ece

Får vel håpe at det er noen flere kriterier for en slik diagnose..?
eller er det kanskje på tide å trekke seg fra hele forumet og holde kjeft :D

Yrla sa for siden:

Ikke slik vi diskuterer her tror jeg.

aktivjente sa for siden:

Jaja- da er i såfall alle på min arbeidsplass psykopater de også :p - vi prater nesten alltid om mat mens vi spiser lunsj :rolleyes:
-Tror det gjelder de fleste andre arbeidplasser også??

Qlio sa for siden:

Mat er jo fantastisk emne, alle har jo et forhold til det! Men i motsetning til været er jo dette noe vi kan kontrollere, da. ;)

Nerthus sa for siden:

Shit, avslørt!

herregud sa for siden:

Hehe.. Godt vi har flinke forskere :)

"Psykopatene i undersøkelsen brukte flere underordnede konjunksjoner, som «fordi», som forskerne forklarer med en psykopats interesse for årsak og virkning"

Faan, jeg har både en interesse for årsak og virkning ...og mat. Lover ikke godt for meg dette :(

Bøtt sa for siden:

pSYKOPAT ...IKKE JEG NEI...:D

Livsglede sa for siden:

Oh shit ja:eek: Jeg er vel over gjennomsnittet intr. i mat så da er vel jeg en større psykopat da eller:confused:

Carisma sa for siden:

Om ikke annet kan vi jo nå klassifisere drevon og ernæringsrådet med god backup i dokumentasjon! :D

herregud sa for siden:

Hehe... Ja, og det er tom nyere forskning :)

Hamster59 sa for siden:

Det får meg til å minnes en skitur med en tidligere kollega for nesten 25 år siden; det ene øyeblikket dreide samtalen seg om mat og neste om menn. Vi var begge single på den tida. Vet ikke helt hva forskerne ville ha sagt om de to samtaleemnene i sammenheng. :D

Bønna200 sa for siden:

Oi! Da er jeg psykopat:_ohmy: He, he:)

herregud sa for siden:

Det hørtes ikke bra ut. Kanskje perverse psykopater uten fast forbindelse :D Håper dere har blitt friske :D

Dietta sa for siden:

lister meg stille ut, uten å si et ord

Hamster59 sa for siden:

Vi har begge gifta oss i mellomtida, vet ikke hva det kan tyde på... ;) Jeg er i alle fall fortsatt glad i mat, koser meg både med å lage og spise den. Ser ikke min tidligere kollega så ofte, men tror hun også har det sånn. :) Så vi er nok antakelig perverse psykopater, nå med fast forbindelse. :D

tuftemor sa for siden:

:eek: Har ikke vært her..................................

krokodillen sa for siden:

Hihi.

Og bare vent, her er et sitat fra artikkelen:

Eller forum...

Mye rar "forskning" i avisene.

krokodillen sa for siden:

Det spørs. Dreide samtalen seg om å spise mennene?

Bik sa for siden:

He he :p

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Hmm, så for meg en skikkelig krangletråd jeg nå, med noen sure oppgulp om hvaslags fæle mennesker som henger her inne. Men dette var jo bare kjedelige greier :p

Cherry sa for siden:

Er ikke psykopati, men en form for ortoreksi ;)

Hamster59 sa for siden:

Hvordan kan man huske det, etter mer enn 25 år, når statsministeren ikke husker hva han snakka med USA's president om for 6 år siden? ;) Men jeg er likevel nokså sikker på at den ikke dreide seg om det, i bokstavelig forstand i hvert fall. I overført betydning derimot.. :D

Photobscura sa for siden:

Her inne er det vel ganske naturlig å snakke om mat, ettersom det jo er et slags kostholdsforum. I dagliglivet snakker jeg i grunn ikke så innmari mye om mat, så jeg antar jeg går klar for psykopatdiagnosen. Ja, og vent -jeg har medfølelse og sånn. ;)

Ignite sa for siden:

Ja, ble litt skuffet. Trodde jeg hadde fått egen tråd :)

herregud sa for siden:

Det skyldes nok at psykopater ofte er vellykkede mennesker som fremstår som både høflige og veltalende. Nok et tegn på at det kryr av psykopater her spør du meg :)

Unnbjorg sa for siden:

Her hvor jeg bor, er mat og matlaging en del av kulturen, og gastronomi er en kunst. Snakke om mat er heller sett paa som positivt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.