Yrla sa for siden:
Er det noe man gjøre for å få glasuren litt bedre i smak?
Noe å tilsette melisen og vannet? Sønnen min er ikke særlig begeistra for vanlig melisglasur men noe må vi ha på kakene for å feste non- stoppene.
Yrla sa for siden:
Er det noe man gjøre for å få glasuren litt bedre i smak?
Noe å tilsette melisen og vannet? Sønnen min er ikke særlig begeistra for vanlig melisglasur men noe må vi ha på kakene for å feste non- stoppene.
LineJM sa for siden:
Jeg pleide å synes at det ble godt med sitron i.
Yonah sa for siden:
Vann er ikke godt uansett, selv for meg som elsker sukker i alle former.
Jeg pleier å piske en eggehvite for hånd til hvitt skum og siden ha i melis. Og noen dråper sitron er godt i, og bidrar til at glasuren ikke gulner. Evt litt vanlige bidrar mye for smaken.
Kitt sa for siden:
Gjør som Imse, jeg, og det er myyyyyyye bedre!
Pisker du eggehvitte og melis med noen dråper sitron, får du ordentlig frosting. Den bli stiv og hvit og fin og kan brukes til mye mer enn kjedelig melis/vannglasur!
FrkMarge sa for siden:
Pisk eggehviten så stiv du klarer, ha i litt vaniljeessens (eller sitron), og bittelitt eddik og bland i passelig med melis til den er "fast" men mulig å trykke ut i sprøytepose.
Denne stivner til kritthvitt, skumaktig, stiv glasur, og om du har fåt til piskingen vil den se ut som snø.
Eddiken gjør den blank.
Yrla sa for siden:
thanks a lot
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.