Gikk på ketolyse i 2,5 mnd før sommeren og gikk ned 8 kg. Har slidd og etter en altfor lang pause, og startet opp igjen 1.10. To første ukene gikk jeg ned ca 2,5 kg tilsammen. Men nå har alt snudd...nå har jeg gått op i vekt noen hundre gram hver dag :(.
Jeg er i ketose. Målene har nok gått noe ned,føler jeg har mistet litt av "sideflesket"..men vekten stiger...
Jeg drikker 3 l om dagen ca..noe vann men mest farris,er dette ikke bra eller?
Eks. på måltider i går;
*Frokost; 2 skiver lavkarbobrød (ca 1 karb pr skive) med spekeskinke og kremost naturell.
*Lunsj: Salat(m fetaost også) og 2 kyllingkarbonader.
Middag: ca 10 kyllingvinger ,grønnsaker og dipp laget på sæterrømme.
Snacks: 50-100 gr bringebær
I tillegg noe vann,og mye farris.....
Demotiverende når vekta går OPP!!
I tillegg går jeg myyyyye turer. Denne uken har har jeg gått ca 3,5 mil....
Kan noen fortelle meg hva jeg bør gjøre anderledes???
Flere liter farris om dagen? Farris inneholder mye salter og jeg ville trappet ned på det inntaket der, ikke kuttet helt ut, men trappet godt ned. Salt er riktignok noe vi trenger, men vi trenger ikke så mye og det binder også vann i kroppen noe som gjør at vekta kan stige.
Mensen har jeg hatt,så da skyldes det nok farrisen....får kjøpe meg en soda streamer å tilsette vanlig vann kullsyre..er helt avhengig av kullsyren men er så stolt at jeg har klart å kutte ut pepsi max fullstendig :)
Spiser du for lite mat? Hva er høyde og vekt i dag? Jeg ville nok ikke kuttet ned på raske gåturer - bare vær obs på at disse også kan gi vannansamling i kroppen, for det gjør det hos meg :) Du kan jo ta en hel uke med bare korte rolige turer og se om det gjør noen forskjell, bare som en test?
Jeg tror ikke saltet i farrisen er problemet heller, men heller at farrisen erstatter rent vann :)
Bruk i tillegg målebånd slik at du ikke blir helt avhengig av vekta som kan variere mye av de mest "idiotiske" årsaker ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.