Hadde veldig søtsug, så prøvde og mikse sammen noen ingrediesen og det blei veldig godt:)
1pakke kokoskrem (var fra leverandøren blue dragon)
2-3 spiseskjeer bakekakao
2egg + litt sukrin
2spiseskjeer craime fraiche
Dette var veldig lett:
Først tok jeg kokoskremen i en bolle og tilsatte kakaoen til til den smaken/fargen jeg likte.
Deretter blandet jeg craime fraichen sammen med kokoskremen.
Så pisket jeg egg og litt sukrin til en luftig og fin konsistens.
Til slutt blandet jeg det hele sammen og avkjølte moussên.
Smak gjerne til med 70% skjokolade, eller kanskje litt hakkede nøtter! Jeg er sikker på at man kan blande i hva man vil, men kokoskremen var i hvertfall helt fantaskisk!
Joda, det finnes en kokoskrem også. Men har du kokosmelk, kan du sette denne kaldt en stund. Da vil "melken" synke til bunns og du vil få en slags "kokoskrem" på toppen :)
Nam. Oppskriften så veldig deilig ut :D Endelig helg = mer tid til ekperimentering på kjøkkenet = masse godsaker ;)
Hadde ikke sett kokoskrem før jeg var i Sverige på norby. Den kokoskremen hadde vel kun 1,3 kh også. Kan absolutt anbefales! Men har sett andre kokoskremer fra andre leverandører som inneholder mer kh.
Foresten for alle dere som bruker cocosa, jeg fant 225ml glass med kokosolje til 31kr på maximat på norby. Den er økologisk, extra virgin så akkurat samme som cocosa:)
Varme opp oljen og ha det i håret så får man også verdens beste hårkur!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.