< Tilbake til oversikten

Sliter maks

veropiha sa for siden:

Jeg er veldig kresen og liker lite. Spesielt av grønnsaker og frukt. Får ikke i meg noe særlig grønnfor :( noen tips? Liker ikke paprika,tomat,asparges,aubergine,selleri,squash osv osv

nellie sa for siden:

Hva liker du da?

veropiha sa for siden:

agurk,alle sorter løk,mais,gulrot,kålrot,potet,isbergsalat(i små mengder), banan,eple,blomkål,brokkoli,hodekål.

nellie sa for siden:

Du kan lage mye godt med løk, blomkål og brokkoli:)

veropiha sa for siden:

så man kan spise litt løk på lavkarbo?

nellie sa for siden:

Ja:)

Ana sa for siden:

Løk, minimais, blomkål, brokkoli, hodekål, du har jo masse godt å boltre deg i
Blomkålmos laget med fløte er min favoritt, kålstuing er også godt, det var forresten en ny oppskrift i VOF som kom i posten i går (som jeg ikke har prøvd ihvertfall)
Gratinert blomkål
LenaBeatrice har en god oppskrift på skinke og ost salat: lenabeatrice.net/generelt/mattips/

Newstart sa for siden:

Jeg har ikke lyst til å virke frekk eller freidig bare så det er sagt. Men jeg våger meg å si at det er faktisk mulig å lære seg å like ting. :) Det tar tid men det går an:D.

Tula sa for siden:

Og i tillegg så har jeg opplevd at smakssansen endres på lavkarbo. Før jeg begynte, ble jeg rett og slett kvalm av alt som inneholdt tomater eller sellerirot. ( tomatsauser, hakka tomater, flådde tomates osv) Men nå bruker jeg både tomater og sellerirot i masse! Av en eller annen merkelig grunn, så elsker jeg ratttouille og tomatsaus! Så ikke avskriv ting du sier du ikke liker. Prøv deg frem med det i steden. :)

smgj sa for siden:

Spis mye av det du liker og prøv det du ikke liker på nye måter innimellom. Smak forandrer seg mye over tid, men det krever også litt øvelse. Kanskje du liker noe av det du ikke liker bare det blir tilberedt annerledes? Kanskje ikke ubehandlet men kokt eller stekt, eller som en purré i en suppe - eller omvendt.
Jeg "liker" heller ikke stangselleri, men har f.eks oppdaget at små skiver i en kjøttsuppe gir fin smak... og en veldig tynn stilk inne i en en god rull med ost også faktisk er godt. (Men jeg skjønner fremdeles ikke greia med å knaske rå selleri altså. )

Grønnsaker er viktig. Jeg vil faktisk påstå at det er nødvendig for å lykkes, om ikke hele tiden. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.