< Tilbake til oversikten

Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Anki79 sa for siden:

Jeg er på utkikk etter en lavkarbo muffinsoppskrift uten kakao, egg, melkeprodukter og nøtter. Ammer gutten min, og han tåler veldig få matvarer. Så det blir da et problem å lage noe godt når jeg helst ønsker å spise lavkarbo. Håper dere flinke damer (eller evt. menn ;) ) har noen gode oppskrifter å komme med :)

Muff-muff sa for siden:

Jeg mener ikke å være negativ, men hvordan i all verden skal det gå an å bake lavkarbomuffins uten alle de ingrediensene?

Lunaluna sa for siden:

Nå har ikke jeg prøvd så mange muffinsoppskrifter, så jeg har ingen spesiell å anbefale.
Jeg er likevel sikker på at om du søker på forumet vil du finne muffinsoppskrifter uten nøtter. Hvis kokosmel/fiberhusk/glutenmel/jbkm er ting du kan spise, er det verdt et forsøk? :)

Det man da kan gjøre er å prøve å bytte ut fløte med vann, smør med olje (hvis du ikke kan bruke smør) og se om egge-erstatning kan brukes (jeg aner ikke karboinnholdet i dette, men det står i allergihylla i butikken).

Lykke til! ;)

Alynna sa for siden:

Hjelpes... det er jo nesten ingen matvarer igjen å bruke når man også skal ta bort høykarbovarer som mel og sukker. Nesten som å prøve å koke suppe på en spiker.

Om du ikke skulle få til muffins, så vil jeg gjerne anbefale å prøve å lage bounty til kosemat, om du liker kokos. De blir svært vellykkede på lavkarbo og kan lages uten disse ingrediensene. Ligger en del oppskrifter ute her på forumet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.