< Tilbake til oversikten

Sjokoladedrikk uten karbo?

danielve sa for siden:

Hjelp meg å tolke riktig. Var i Sverige i dag og fant en boks sjokoladedrikk fra CANDEREL. Den inneholder ikke mer enn 3,1g sukker per 100 pulver, resten er polydekstrose. Per porsjon bruker man 5 g pulver, dvs 0,15g sukker. Det høres bare helt fantastisk ut. Noen som vet mer om det? Hadde vært deilig med en kopp kakao til frokost. Lettere å få helt cocosaen et sted :D

Yonah sa for siden:

For å si det sånn, jeg skal kaste min. Jeg ar aldri noensinne vært borti noe som får magen til å boble så ille som denne sjokodrikken. En kopp= luft i magen i mange timer, magekramper og diarè, like ille som 100g sukkerfri sjokolade.

danielve sa for siden:

Kjekt å vite:rolleyes:. Reagerer veldig på sukkerfri sjokolade også, men må jo nesten prøve en liten dose for å se om det skjer med den drikken også. Tar det en dag jeg har fri kanskje?:o:o

Photobscura sa for siden:

Jeg testa den i et svakt øyeblikk, og det smakte ikke noe godt en gang ... Vassent.com

Enkel og grei, og helt nydelig nesten karbofri varm sjokolade: En boks kokosemelk av fet type, 2-3 dl vann, 3-5 toppa ts kakaopulver (f.eks Lindt eller Confecta sine 99%. Freia bakekako synes jeg ikke holder helt mål) og søtning etter smak. F.eks splenda eller flytende stevia, eller hva du har for hånden, litt kanel og vaniljeekstrakt om du liker sånt noe. Helt nydelig, og faktisk ganske mettende.
Bare et tips. ;)

danielve sa for siden:

takk for tipset. Har en flott oppskrift som jeg bruker ellers, tenkte bare å ha noe som går fort og smaker i tillegg.

lårannediskon sa for siden:

Jeg kjøpte Lett Rett i koppen i helga. 5 karber per kopp :D

mizzim sa for siden:

ellers kan du ta fløte, sukkerfri mørk sjokolade å varme. varm fløten å tilsett sjokoladen til den smelter. nam nam kakao det:D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg håper ikke du har tenkt å drikke den veldig ofte, hvis du går på ketolyse som det står under deg, og holder deg til 15 gr. pr. er 5 karber veldig mye av dagskvoten din. Du skal jo egentlig bruke grammene dine til grønnsaker, og noen få til evt. meieriprodukter.

(p.s. hørtes egentlig veldig streng ut tror jeg, er ikke det altså, det var bare til info, for din egen del :)) (p.s. 2- jeg bruker ikke smiley'er sarkastisk, så håper ikke du er blant dem som tar seg nær av det! :))

Marella77 sa for siden:

Må smile av den tilbakemeldingen der ;) ;) ;)

lårannediskon sa for siden:

Neinei, men en gang i blant unner jeg meg det med god samvittighet :)

Hehe.. Tok meg ikke nær av noenting :p

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Godt! :) Har du prøvd å lage kakao av kokosmelk, fløte, kakao og litt søtning? Godt, varmt og ikke minst utrolig mektig!

danielve sa for siden:

Lager kakao med Alpro Soya usøtet melk- 0 karbo og grei i smak når man ikke drikker den pur. Bruker kakaomasse, stevia og cocosa. Hvis jeg har for lite fett den dagen blir det gjerne ordentlig med fløte opp i også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.