Trodde jeg levde riktig på lavkarbo......har nå funnet ut at jeg spiser helt feil når jeg bruker Florasoft på eventuelle brød/knekkebrødmåltid, samt steker maten i Melange
HVA skal jeg bruke for å gjøre dette riktig ??
Har prøvd en gang å steke en kyllingfilert i Meierismør....det var VONDT, skikkelig ekkel bismak og grusom lukt......
Melange og flora er da ikke smør.. hold deg langt unna dette kjemiske fettet som til og med må farges for at folk skal spise det.
Smør er laget av fløte. Prøv de forskjellige merkene, tines meierismør, kvitseidsmør osv. Prøv å venn deg til smaken, den er uvant når man har spist uekte " smør ".
Du kan steke i kokosfett også, de har det på helsekosten, bla cocosa.
Om du ikke liker smaken på smør så er cocosa et bra alternativ (den brune der hvor du ikke ønsker kokossmak av maten, den grønne der hvor kokossmak passer inn).
Eller du kan bruke rester av baconfett eller andefett om du lager bacon eller stekt andebryst. Dette gir god smak og er et ok stekefett.
Ellers er smørsmak som så mye annet en vanesak for mange.
Ok, tusen takk for alle svar :-)
Dere er jo ganske entydige og enige alle sammen, så da er det bare å gå til innkjøp av Bremykt og Meierismør
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.