Hei.
Vi har en venn av oss som har problemer med lukkemuskelen til mavesekken og etterhvert betennelse i spiserøret. Kan noen gi tilbakemelding hvorvidt lavkarbokosthold hjelper og andres erfaring med disse problemene (kanskje vennen vår har Gastroøsofageal refluks)?
Dersom det foreligger positive erfaringer fra andre med tilsvarende problemer, vil jeg nevne det for vennen.
Jeg har ikke GØS da, men lavkarbo forer ikke baktierier. Og jeg har ikke halsbrann på lavkarbo, hele tiden når jeg spiser brød, frukt, sukker osv.
Merker feks at jeg blir fortere frisk av streptokokker i halsen når jeg ikke spiser noe som fòrer bakteriene( som sukker, nudler, is og annen sykemat)..
Det jeg kan fortelle av du bør ikke bruke mye magnesium hvis du har muskler som er svekket..
Jeg har vært syk i lang tid og har tatt magnesium i den tro at den skulle hjelpe meg å sove bedre. Men magnesiumen slakker ALLE muskler, også den i halsen som sannsynligvis er med på sykdomsproblematikken min. Ikke bra.. Noen muskler vil gjerne IKKE sløves..
Man bør iallfall ikke ta magnesium før man går ut i horisontalen. Trenger man tilskudd av magnesium kan man jo forsøke å ta den på dagtid i stedet. En annen trille er at det visst ikke er alle magnesiumtyper som virker muskelavspennende/søvndyssende.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.