Becoming_Thin_Again sa for siden:
Er det flere der ute som sliter med senestrekk? Og har dere noen gode råd. Er nettopp ferdig med mitt tredje senestrekk på 24 timer, og det begynner å bli litt slitsomt:mad:
Becoming_Thin_Again sa for siden:
Er det flere der ute som sliter med senestrekk? Og har dere noen gode råd. Er nettopp ferdig med mitt tredje senestrekk på 24 timer, og det begynner å bli litt slitsomt:mad:
grotingeling sa for siden:
Senestrekk er noe herk, jeg har kronisk senestrekk.....
Men magnesium fungerer bra for meg, tar 800 mg hver kveld før jeg legger meg.
NB! En kan få løs mage av for mye magnesium, så du må nesten prøve deg fram med mengde. Start med en litt lav dose.
Tango sa for siden:
Jeg har også slitt med veldig mye senetrekk, særlig i bena, men også på sidene av kroppen. Jeg bruker også magnesium forebyggende, men skulle likevel krampa ta meg, :p, drikker jeg vann, gjerne et par glass. Da går faktisk senestrekken over ganske fort.
Jeg har et annet middel i bakhånd, nemlig seltin/salt. Jeg tar blander bittelitt - bare noen dråper - vann med seltin og smører på det området der krampa sitter. Da går det over på et blunk. Krampene kommer som regel om natta, så jeg har seltin og ei flaske vann stående på nattbordet. Hvis det er mulig, prøver jeg å komme meg inn på badet, for det blir litt søl selvsagt.
Håper rådene kan hjelpe! :)
Nerthus sa for siden:
Jeg også tar magnesium forebyggende, fordi jeg har innimellom kramper fra helvete om jeg IKKE spiser magnesium:) Merk at jeg hadde dette problemet også PRE-lavkarbo:)
Lite gøy og våkne på natta med full krampe, og man står og hopper og stønner på gulvet for å få løsnet den... mye underholdning for sambo innimellom kan man si...:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.