< Tilbake til oversikten

Dårlig samvittighet

Bolla :O) sa for siden:

:( dååååårlig samvittighet nå...har vært syyyyykt godtesyk helt siden jeg sto opp. Laget meg krem med 1 ss sukrin og 2-3 ss bringebær syltetøy uten tilsatt sukker....og nå har jeg klart å spise ALT det iløpet av dagen!!! Hvorfor får jeg sånne sukkerhungerdager?? er ferdig med mensen,og spiste en god frokost med fet fisk. Kan man ødelegge alt med all den kremen jeg spiste :confused: ?? Godt det er en ny dag med nye muligheter i morgen....

Muff-muff sa for siden:

Nei, det gjør da ingenting?

Slapp av og lytt til kroppen din. Om du blir mer sulten nå, så spiser du litt egg (noe med proteiner, og gjerne med litt fett ved siden av).

Bolla :O) sa for siden:

Har lest så innmari mye advarsler om meieriprodukter og stagnasjon i vekten..men det gjelder kanskje mest ost...eller? Ble litt usikker på dette :)

Muff-muff sa for siden:

Det behøver du ikke tenke på, inntil du eventuelt stagnerer i mer enn fire uker.

Nerthus sa for siden:

Dårlig samvittighet er party-pooper altså. Tenk heller gjennom hva som skjedde før - under og etter at du spiste opp alt.
Sannsynligvis vil du finne ut at du var "bevisstløs" i øyeblikket, og ikke vurderte behovet eller konsekvensene eller HVORFOR du gjorde slik du gjorde :)

Neste gang kanskje du klarer og trigge en bevisst tanke som stopper deg før du spiser alt på en dag. Kanskje ;)

Marina sa for siden:

Krem med sukrin og bringebær er ikke akkurat den verste "sprekken" :p Jeg spiste en del av det de første ukene på LCHF og gikk likevel ned i vekt og følte meg bra :smile: I går spiste jeg derimot en hel pose med sjokolade :eek: Og ikke den "sunne" typen en gang... Det kan kalles sprekk! :p

IKJ sa for siden:

Hehe, jeg spiste muffins og marsipankake i går.... Det var en planlagt sprekk, og jeg er tilbake på lavkarbo i dag, men for å være helt ærlig... Det var ikke verdt det.... Ekstremt søtt og jeg ble bare kvalm..... Leeeenge til neste gang!
;)

tarante sa for siden:

Vet du hva? Jeg spiser krem med bær hver eneste dag jeg :) En lovlig utskeielse/eller kall det dessert! Men nå skal det sies at jeg står stille på vekta også da etter 16 kilo ned siden mars, så jeg må vel begynne å nøste litt i maten jeg spiser, for å luke ut eventuelle partystoppere!

Yrla sa for siden:

Ikke fortvil men forsøk å finn på noe annet en annen gang. (Drikker du nok? Sover du nok? Kan du tillate deg selv å gråte , være fortvilet eller sint ?)

Atkins fase 1 tillater max 150 g ost dgl. Jeg synes det er litt interessant at det er satt en slik grense. Prøver å holde meg under den fordi jeg har på følelsen av at for mye ost kan hindre vekt-tap. Alt man spiser for mye av i lang tid kan skape intoleranse, så å unne seg litt er finfint, men om man virkelig ikke kan styre seg og kun innta litt er det bedre å finne alternativer så en ikke gjør seg syk. Tenker jeg.

nellie sa for siden:

Er detta en ny grense i den nye boka? Back in the days var det 75-100 gram.

Yrla sa for siden:

Max 4 ounce, er nøyaktig 113.398 g. Dette står på atkins.com. 150 g er noe jeg husker å ha lest tidligere. Husker ikke hvor. Ville holdt meg på max 113 g siden det står på atkins.com nå. Fint du spurte så jeg fikk sjekket nøyaktig.

Yrla sa for siden:

Ok. Jeg hadde den gleden å spise vellagret sveitserost igår. Siden den er ganske fet og smakrik blir det ikke fristende å spise så mye at det går over den grensen heller. Med mager ost er det litt lettere å gjøre. Så vi har en fin grense og fine råd som passer inn å følge.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.