hei - er ny som bruker her på lavkarbo men har smuglest og tatt god nytte av siden i ett år :) Takk for alle god tips!
Nå har jeg levd på ketolyse i 12 mnd - og har gått ned 30 kg! Er veldig fornøyd med dette, men har fortsatt masse å ta av. Problemet er at i begynnelsen av juli, stoppet vekten opp og der har den stått! +/- 2 kg, men hovedsaklig i ro!
Hva gjør jeg galt???
trener regelmessig 2 - 3 ganger i uken på Elixia, prøver så godt jeg kan å holde meg unna 15 karbohydrater til dagen.
Helt vanlig! Tålmodighet er viktig, kroppen din har mistet en stor prosent av vekta si, og må få lov til å gjøre de hormonendringene som er nødvendige når så mye fett er vekke.
En annen tanke er om du spiser like mye mat som du spiste under vektnedgangen. Er du 30 kilo lettere er det ikke sikkert kroppen din trenger like mye energi lengre, og du har kanskje funnet stabil-vekt inntaket ditt?
Kjenn litt på dette også, at du nå klarer og opprettholde vekta di - så får du sjekke ut inntaket om det er blitt endret underveis.
Kanskje spiser du også en del ting nå som du ikke spiste tidligere? Mange opplever dette at de innfører litt "gode" ting som de ser ikke gir noen negativ effekt der og da - men som kanskje er årsak til at du NÅ ikke har mer vektnedgang.
Gratulerer forresten med en helt fantastisk prestasjon!
Gratulerer med et flott resultat. Forstår at du begynner å lure på om du må endre noen ting, og jeg synes Nerthus har noen gode tanker i forhold til det.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har lagt inn dette sitatet før til noen i omtrent samme situasjon. Det gir et perspektiv som jeg tror er viktig å ta med seg.
Lykke til videre :)
Sitatet er hentet herfra.
vekten stopper nå på 95/97, så føler fortsatt jeg har ett stykke å gå..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.