< Tilbake til oversikten

15 kilo borte siden jeg begynte i slutten av april

mrs kishty sa for siden:

Måtte bare dele gladnyheten. Jeg har stanget hodet i veggen og syntes at det har gått veldig sent nedover.. 400 gram en uke og 500 gram en uke, men etter hvert som tiden går så blir jo disse grammene til noen kilo :) Jeg er superhappy.:D:D:D Lavkarbo er bare kongebra for meg. Så får nå ekspertene bare sloss seg imellom.. :p

grotingeling sa for siden:

Herlig - grattulere med flott innsats :heia: :klem:

mrs kishty sa for siden:

Du har jo vært kanonflink da :) Mega imponert.

grotingeling sa for siden:

Takk - har brukt litt over 2 og et halvt år.
Men dette er i hovedsak en livsstil nå, og ikke lenger en slankekur slik det var for meg da jeg begynte.
Bekymrer jeg meg lite om vekta står stille i perioder, selv om jeg fortsatt har minst 15kg til jeg er noenlunde der jeg helsemessig bør være.
Og de gangene jeg lar meg selv bli frustrert over stillstand på vekta, så tar jeg en titt på legejournalen min fra 2005 da jeg var på mitt værste både med vekta og helsen.

Stå på :heia:

mrs kishty sa for siden:

Ja hjelper å se tilbake.. En titt til 1999 viser en 24% større meg. 10 mer på bmien. fantastisk å tenke på at jeg er en fjerdedel mindre enn hva jeg har vært.
Og det har blitt en livsstil her og..

streber sa for siden:

Bra jobba!:)

Nelly sa for siden:

Godt å lese. For her er det også "bare" 0,5 i uka. Men nedgang er jo nedgang:D og etterhvert blir det jo mange kilo som du viser til:D

Marlykk sa for siden:

Du er flink.. ikke gi deg.. stå på.. lykke til videre.. Jeg vil komme etter... prøver..

mrs kishty sa for siden:

Der var den gleden borte :(

Nelly sa for siden:

Gikk du også pluttselig opp litt? Jeg også.:( SKikkelig kjipt:mad:

Tante TI sa for siden:

Det går opp og ned her i verden... ;) Men kanskje det er viktig å se helheten og ikke (som jeg gjør :p) henge seg opp i de gangene det går litt opp... På sikt mister vi kanskje mange kilo og er glade og fornøyde, men gråter når vekta viser litt opp.

Vi burde vel kanskje "snu det andre kinnet til" og heller ta et nytt krafttak. Jeg har begynt å lese om igjen notatene mine fra starten av lavkarbo-kostomleggingen min... :rolleyes:

mrs kishty sa for siden:

Tusen takk jenter, dere er fantastiske
:)

smgj sa for siden:

Så fint. Du trengte bare å få hjem gubben... ? :D

mrs kishty sa for siden:

Han har ikke kommet enda :P Stygt redd for at pilen kommer til å gå feil vei igjen når godtegrisen kommer :P

Tante TI sa for siden:

[CENTER]Ønsker deg en flott høstuke med mange vakre farger!

[/CENTER]

LindaN sa for siden:

Så flott, mrs kishty! Gratulerer!!! :):):)

madamode sa for siden:

Jeg gratulerer! - bra jobba :)

og jeg er for så vidt enig med deg...la de andre krangle, når man har funnet noe som fungerer - hvorfor stoppe? Jeg begynte også i april, har tatt av meg 18 kg, trener ikke pga prolapser, men åååh så energisk og fornøyd :D

mrs kishty sa for siden:

Så godt å se at du fortsatt er her. Du har vært kanonflink da. :) vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne lavkarboen jeg.. :) Livskvaliteten er iallefall mye bedre. og nå er det 17 kilo whooot :D yohooo, jippi osv..

streber sa for siden:

Gratulerer, enda mere ned!!Kjempeflink er du:)!

madamode sa for siden:

hurraaaa for deg - du er jo halvveis jo!! Blir så glad og inspirert av folk her og det er så gøy å se at det funker så bra.:D:D:D

Noen delmål og småpremier på deg? Hva gjør du for deg selv underveis?

Ha en stråååålende helg!:)

mrs kishty sa for siden:

hehe, den største belønningen jeg har gitt meg selv er å ta frem en bukse fra jeg var på det største og kunne stikke begge beina opp i ene buksebeinet :)

madamode sa for siden:

aaaaahhhhhaggggggrrrr...... :mad: - blir sååå sinnsykt frustrert!
nå har vekta stått helt stille i 2 uker! - blæææææhhh!!:eek::eek::eek:

uff, måtte bare blåse ut litt frustrasjon!! SORRY!:o:o:o

LindaN sa for siden:

Hvis det er noe trøst så har vekta mi gått oppover....! Da er det bedre at det står stille ihvertfall! ;)

Yrla sa for siden:

vannmengden varierer . Man går ikke opp en halv kg fett om gangen:)

madamode sa for siden:

stemmer nok det med vannmengden - jeg er for tida enormt hoven i armer og fingre :( - og er til utredning for diverse nevrologiske tilstander...kan jo være noe der.

Men det hjelper ikke når frustrasjonen overtar :confused: - men men...håper og satser på at målet på 20 til jul skal beseires ;)

mrs kishty sa for siden:

Du har jo vært kjempeflink, her og går det i rykk og napp.. Har stått relativt stille siste ukene jeg og.. Håper jo på å nå -20 til mannen kommer hjem 14 desember, 2 kilo igjen :)

mrs kishty sa for siden:

3 kilo på en måned, det får vel være bra.. jeg føler egentlig at jeg har stanget hodet i veggen og ikke kommet noen vei. Jammen bra med disse innleggene sånn at man kan gå tilbake å se at det faktisk går nedover.. så nå er det - 18 kilo :)

mrs kishty sa for siden:

og det er jammen bare fire kilo til jeg ikke er feit lenger, bare overvektig. hehe.. Ta med alt det positive her :)

madamode sa for siden:

bøyer meg i støvet jeg altså! - MEN, jeg sjekka bunaden i går jeg ... :D:D:D den har jeg ikke passa på noen år - og gjett hva som satt som et skudd på meg :eek: - såååååå H A P P Y! :)

så ja, vi er flinke og bør virkelig skryte av oss selv - uansett "mengde" vi tar av...eller hvor lenge vi står stille!

mrs kishty sa for siden:

åh så flott madamode :) Så deilig når man kommer inni gamle klær. :) Bunaden min kommer jeg nok aldri inn i igjen, men men...

Vi er kanonflinke alle sammen :)

mrs kishty sa for siden:

wohoooo... 20 kilo.. :) happydance...

Nevalensis sa for siden:

Gratulerer så meget!! Dette må du jo feire! Tenn noen telys og hør på fin-fin julemusikk og bare slapp av:D

Selv har jeg nådd målet mitt før nyttår. -15 kg siden september. :)

smgj sa for siden:

Wow! Nå er jo da trådtittelen blitt misvisende. ;)

timich sa for siden:

Gratulerer!! Så flink du har vært:D

mrs kishty sa for siden:

jaja... mannen og jula kom ca samtidig med ca 4,5 kilo opp...herlighet..
men..

HAN VAR MEGAIMPONERT over de 21 kilo som var borte den dagen han kom :) yohoo... :) Så nå er det full kjør igjen.. skal bli deilig å få magen iorden igjen. Har prompet i 2 uker nå... Så da er det påan igjen.. :D

mrs kishty sa for siden:

bare noen hundre gram igjen før julekiloene er borte.. jippi :)

surfeline sa for siden:

Sånn har det vært for meg også - og det har nesten vært litt sånn at jeg ikke helt har skjønt at jeg har gått ned. Jeg har holdt på ca 1,5 år og gått ned ca. 20 kg. Det er 4 buksestørrelser! :D

Nå er det bare å holde på de gode vanene! Jeppetijepp!

mrs kishty sa for siden:

Julekiloene er borte :) Jippi....

smgj sa for siden:

Det var da fort gjort. :)

mrs kishty sa for siden:

4,5 kilo ned på 5 dager :)

ani-dalh sa for siden:

Så bra. Lavkarbo er blitt en lkivsstil for meg, med noen få avvik som er tidbegrenset. For meg var avviket i perioden julaften tom nyttårsaften. Jeg sier avvik, det betyr egentlig kålrotstappe, bittelitt potet og noen små biter kake med sukker. 1 kg opp som også gitt bort ila 1 uke.
Jeg går sakte men sikker ned i vekt.... ting tar tid, men det totale bilde er positivt.

ani-dalh sa for siden:

ja det er mye vann som blir borte

mrs kishty sa for siden:

sprekken her gikk mest i brød og marsipan hehe.. ja og så chips med dip.. har gått opp igjen en kilo, og nå ned igjen 400 gram.. skal vel stå her og stange en stund.

mrs kishty sa for siden:

huff går så tregt dette nå..

mrs kishty sa for siden:

Men om tickeren vil oppdatere seg så er jeg ikke feit lenger... bare overvektig :) yohooo.. ny milepæl

mrs kishty sa for siden:

Jeg har vært litt jojo i det siste, opp litt og ned litt, men nå har det løsnet igjen heldigvis. under 12 kilo igjen til målet. Synes det er fantastisk å tenke på.. 11.7 kilo for å være helt nøyaktig.. Men stopper det der tro? Speilet trenger seriøst en oppgradering.

mrs kishty sa for siden:

jaja, 8 kilo siden oktober er nå ikke så gale med tanke på jul og andre ulumskheter :D Nå er jeg kry over meg selv. :)

Yonah sa for siden:

Gratulerer med enda flere kilo vekk:blomster:

mrs kishty sa for siden:

Jeg sto kjempelenge og stanget etter jul, lå å varierte på + - 2 kilo, og kom meg liksom ingen sted.. Men så plutselig løsnet det. -1,3 kilo siste uken. Fortsetter det sånn så er jeg jo snart ved målet.. 10.4 kilo igjen :) Det er så deilig når det plutselig løsner igjen. Bare hold ut dere også.. Jeg holdt på å miste motivasjonen da jeg sto der og stanget.. Følte at det ikke hjalp lenger. Men jaggu så virker det når kroppen vil være med. :)

mrs kishty sa for siden:

Oi, og bare 600 gram til jeg har gått ned 25 kilo hehe det er jo en kjempemilepæl :) Satser på den iløpet av uken :)

senka sa for siden:

Gratulerer så mye :)Så flink har du vært :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.