< Tilbake til oversikten

Noen som har fått til en slags ostedip til baconcrisp?

Yonah sa for siden:

Før syntes jeg det var sååå godt med sånn cheddardip, et slags pulver man blandet i melk, kokte opp og fikk en deilig dip.

Er det noen som har laget noe lignende selv? Jeg har kjøpt et popcornpulver med cheddarsmak( smaker skikkelig tortillachips, og det er ikke sukker eller stivelse i ingrediensene, kun skikkelige greier), og tenkte om det gikk an å lage en ostedip... Hva tror dere om fløte og ost som hvit saus og krydderet i, hvordan blir det tro?
Jeg må ha noe slags dip til baconcrisp, alene blir det litt kjedelig eller samker for mye på noe vis.

Jeg ar søkt, men finner ikke ut om noen har laget noe som ligner det jeg tenker på. Er det noen som fortså hva slags dip jeg tenker på?

langaard sa for siden:

Cheddarkrydder får man kjøpt i sverige i allefall, blander det med cf og youghurt naturell:)

mysil sa for siden:

Jeg bruker kavliost på tube som dip, enkelt og greit syns jeg :)

Luggetuppen sa for siden:

Hva med denne smørbare cheddarosten fra Tine, mon tro om den blir god som dip? Null karber. Har dog ikke sett den i butikk, mulig den er ganske ny

Okie sa for siden:

Cheddarost som en varmer i en gryte tilsatt litt melk= dip;)

Kitt sa for siden:

Heller ikke sett den, men gjett om jeg skal lete nå!:sikle:

Yonah sa for siden:

Den skal jeg se etter og. i går så jeg ekte gul cheddar på rema, også kjøpte jeg den ikke. jeg skal prøve med fløte, smøreost og cheddarkrydderet nå og se om det funker.

jegerflink sa for siden:

Ikke akkurat dip da, men jeg elsker å ha osten creme cherie sammen med baconchips...
Smaker fantastisk :p

Tomsverden sa for siden:

Jeg syns den smørbare fra Tine var litt tam i smaken. Men man kan sikkert bruke den som base, koke opp med fløte og evt bruke noe lurt... :P

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Det er ikke helt det samme sikkert, men jeg har en favorittdressing til oste- og sellerichips for tiden. Rømme (helst røros-rømme, synes den blir best i dressingen), litt sukkerfri ketchup og litt mer sukkerfri sursøt-saus. Namme

Marella77 sa for siden:

Sukkerten sursøt saus? I butikken?

smgj sa for siden:

Paprikapulver, løkpulver, hvitløkspulver, chillipulver og (om man finner) selleripulver er fint til å bruke i egne dipper sammen med sennep, ketchup eller sursøt.
Når det gjelder cheddardip så har jeg sett noen varianter, men har ikke sjekket innholdsfortegnelsen ...

Yonah sa for siden:

Rømmediper lager jeg hele tiden, det kan jeg, så det spurte jeg ikke om..

Jeg fikk forresten til en dip med cheddarsmak: fløte, smøreost og cheddarkrydder. Smeltet i mikro og rørte sammen. Veldig godt og det var en varm ostedip.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.