janmesi sa for siden:
- noen som har klart å oppdrive fårikål kjøtt med skikkelig fett på i år? - I tilfelle hvor!???
mvh Jan
janmesi sa for siden:
mvh Jan
Furine sa for siden:
Eg såg noko fårekjøt (altså ikkje lam, men sau) på Kiwi her ein dag som hadde mykje feitt, veldig mykje feitt.
janmesi sa for siden:
Ah, da skal jeg sjekke en KIWI i nærheten av der jeg bor. Får bare ikke nok Fårikål, jeg ... Og sau smaker godt det og! Kanskje til og med litt bedre ... mvh Jan
BenteR sa for siden:
Jeg har kjøpt en del av det frosne fårikålkjøttet av sau på Kiwi; det er fett, godt og billig:D:D
Photobscura sa for siden:
Vet ikke om dette er et opplagt tips, men etter å ha spist fårkål i dagesvis lagde jeg lapskaus på fårikålkrafta; sila det, blanda det ca 50/50 med vann, lagde kjøttboller av rent lammekjøtt, og hadde i kålrot, sellerirot, jordskokk og purreløk, salt og pepper, som jeg kokte opp, og så lot trekke i flere timer. Utrolig godt, og veeeldig fett! Og ikke minst min første lapskaus. :D Derfor slenger jeg i vei dette tipset overalt hvor jeg hører ordet "fårikål". ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.