Jeg går med seriøse planer om å prøve ketolyse igjen, men problemet er dette med fett. For all del, jeg liker laks, makrell og avokado, og jeg har alltid hatt smør og majones på brødskiva, men jeg har også pleid å skjære av fettranden på kotelletten og klarer ikke for eksempel kyllingfett (muligens en yrkesskade etter å ha jobbet i en butikk med kyllingdisk - jeg forstår Spencer i Ernie sin hang til å kline kyllingfett på dørhåndtak mye bedre etter dette).
Så spørsmålet mitt er - hvor viktig er det å få i seg fett? Er det greit å skjære av fettranden? Er det greit å bare spise fileten på kyllingen? Eller bør jeg prøve å presse det i meg?
Ja du kan spise det magre kjøttet og spise avokado/fet ost/olje/smør/rømme/cocosa/kokosmelk til. Noe fett, noe protein og noe karbohydrater til hvert måltid.
Det er viktig å få i seg nok fett på Ketolysekuren.
Et par tips: Du kan heller kjøpe nakkekoteletter i stedet for. Der er kjøttet marmorert med fett.
Og spiser du magert kjøtt/fisk/kylling, så lag heller en fet saus, urtesmør osv...
Det er alfa og omega og få i seg nok fett på ketolyse.
Derimot er det slik at du MÅ ikke spise det fettet du ikke liker, nå sier du jo at du spiser smør, majones osv og andre fettrike proteinkilder, så jeg ville ikke ha stresset så veldig med det.
Sjekk heller ut energien, formen og vektnedgangen etter en måneds tid så kan du jo se.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.