Marella77 sa for siden:
Jeg har søtsug. Er det noen som vet om noe godt og søtt man kan spise med god samvittighet? Men lav karbo? Går på Ketolysekuren, så må være veldig lite karbo... Setter pris på tips ;9
Marella77 sa for siden:
Jeg har søtsug. Er det noen som vet om noe godt og søtt man kan spise med god samvittighet? Men lav karbo? Går på Ketolysekuren, så må være veldig lite karbo... Setter pris på tips ;9
Muff-muff sa for siden:
Spis mer fett.
Jeg ville ikke gitt etter for søtsuget om jeg var deg, men du kan lage en god del kaker og diverse om du virkelig insisterer. Se på oppskriftsforumet, desserter osv. har en egen seksjon.
Marella77 sa for siden:
Hei :) Takk for svaret! Din filosofi er egenkomponert står det... Kan jeg spørre hva du mener med det? Jeg spiser fett som i fløte og laks... Og litt baconkrisp. Hvor mye fett skal jeg spise da? Har alltid kuttet ned på fettet før, så syns dette er litt vanskelig ;)
Muff-muff sa for siden:
Egenkomponert betyr bare at jeg ikke følger en "kur", i form av Ketolyse, Eurodiett, Fedon eller lignende. Jeg spiser det jeg vet er sunt og det som passer min kropp.
Spis nok fett til at du ikke er sulten og ikke har søtsug. Les rundt på forumet for tips til fettkilder. Blant annet har noen kommet opp med ostecrisp, som er veldig godt når man fyser på kveldene.
Marella77 sa for siden:
ok, takk for tipsene, skal sjekke det ut ;)
smgj sa for siden:
Lag noe med kokosmasse. Kokosmasse smaker nemlig søtlig, men inneholder mye sunt fett - og er mettende.
F.eks finnes det her inne oppskrift på en bounty-kliknende sjokolade, du kan lage kokostopper med sukrin (og dyppe i smeltet sjokolade) eller du kan lage tyrkisk youghurt med hakkede nøtter, litt kakaonibs (helsekost eller okosjokolade.no), en god ss kokosmasse og litt valgfri søtning (eller honning om du har karbohydrater igjen til det).
Marella77 sa for siden:
-Tusen takk, dette må jeg prøve ;)
FrkMarge sa for siden:
Mat som hjalp meg gjennom de værste bygene før jeg ble kvitt søtsuget:
*Osteflak med rømmedressing (rømme du blander med fx salt, pepper og hvitløk er veldig godt).
*Litt bær med fløte på (+ evnt søtstoff)
*Fløten i kaffen/teen
*Mange bruker kesam/CF med søtstoff/vanilje og nøtter og/eller bær i.
*CC, kunne maule en hel bøtte av det...
Rett og slett div fete meieriprodukter hjalp meg veldig de første ukene.. :)
maysa sa for siden:
Bonty er godt..... ellers så er det greit med litt ekstra fett så man er mett...men av og til så må man gjennom søtsug kampen... lykke til
Marella77 sa for siden:
Bonty som i den vanlige sjokoladen med kokos?
Marella77 sa for siden:
Supert! Takk for mange gode tips :)
maysa sa for siden:
ikke vanlig bonty fra butikken nei...du søke på det her inne ..lavkarbo oppskrift lages av kokkosmelk,coccosa,søtning,kokkosmasse....dyppes i mørk typ 70%+ eller sukkerfritt sjokolade
Marella77 sa for siden:
Ok... Det var jo evt too good to be true ;)
Yrla sa for siden:
Te og kaffe med kunstig søtning, tyggis, fribol-sukkertøy, hjemmelaget mørk sjokolade fra økosjokolade søtet med sukrinmelis f.eks., funsaft, pepsi max.
Budeiea995 sa for siden:
Expresso med eggmelk blir en fantastisk caffelatte. Jeg søter med stevia. Dette blir du god og mett av og søtsuget forsvinner garantert!
Jeg bruker
en stk dobbel expresso
en eggeplomme
40 g smeltet smør
2 dl vann
stevia
Ikke la søtsuget styre deg!!!!!
r.o sa for siden:
Denne er lett å lage og kansje bedre enn den i butikken. Prøv om du ikke klarer å unngå godteri:) Jeg bruker hjemmelaget sjokolade fra okosjoklade:)
Marella77 sa for siden:
Tusen takk dere!! :) Koselig at dere kommer med gode tips :)
FrkMarge sa for siden:
Å glemte å tipse deg om kake-i-kopp oppskriften..
Finner ikke linken, men oppskriften er som følger:
KAKE-I-KOPP
1 egg
4 ss kremfløte
2 ss rapsolje (eller annen nøytral olje, eller smeltet smør)
3 ss sukrin
1.5-2 ss kakao
3 ss malte mandler/mandelmel
Bruk enten en stor kopp/krus eller en skål. Visp lett sammen egg, fløte og olje med en gaffel. Rør inn sukrin, kakao og mandler. Kjør i 2-2.5 minutter på full effekt i mikroen (Jeg brukte en skål og kjørte 2 min og 15 sek på 750 W). Voila!
God med vispet krem til :)
ireile79 sa for siden:
Jeg tar meg en kopp med grønn te m/sitron og en ts cocosa oppi. Det dekker litt ekstra fett og stagger søtsuget mitt ihvertfall. Lykke til med å bekjempe søtsug-monsteret ;)
ireile79 sa for siden:
Den må jo bare prøves!! Kjapt og enkelt ser det ut til....
Marella77 sa for siden:
Dette hørtes deilig ut du!! Vet du ca hvor mange kh det er i dette? Og hvor får man kjøpt sukrin?
Marella77 sa for siden:
-takk for tipset ;)
FrkMarge sa for siden:
Ifølge Diett.no:
Energi: 445 Fett: 38.65 Karbohydrat: 5.51 Protein: 17.99
Sukrin får du kjøpt i helsekost:)
Marella77 sa for siden:
TUSEN TAKK :) (ganske mye kcal da... men ok med karbs...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.