< Tilbake til oversikten

Dårlig ånde!! ;)

Tingeling sa for siden:

Jadda.
Men jeg tenkte kanskje noen hadde noen gode tips til en tyggoman som meg selv..
Jeg er nemli skremmende avhengig av tyggis (spesielt sølvfarget ekstra).
Og det er jo ikke til å stikke under en stol at man får ekstremt dårlig ånde når man er i ketose, siden man også her skiller ut avfallsstoffer.

Så da blir mitt spørsmål til dere - kjenner dere til noen gode tyggis-erstatninger som er mulig å bruke under induksjonen? Hva som helst som man kan putte i munnen et øyeblikk for noe bedre smak og pust, uten karbiser? Jeg vil nemli nødigst plage alle andre med mine spisevaner ;)

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Aline sa for siden:

jeg spiser smint :) tror ikke det er noe særlig karbo i de, men jeg vet ikke :) de skal iallefall være sukkerfrie :)

:klem:

Amica sa for siden:

Jeg spiser av og til litt Lächerol (eller åssen den skrives), er bare søtningsstoffer der stort sett (og ikke sukker). Men det er vel lite slikt som er "lov" på induksjonen, om det er det du lurer på.

Kanskje noen andre har bedre svar :p (ps, jeg ramler ikke ut av ketose pga. slike ting..)

boble sa for siden:

Brukte V6-tyggis jeg. Den er ikke så "sterk" og ikke så søt,så den trigger meg ikke,sånn som extra og div andre tyggiser gjør. Ellers så gikk det i "Frisk"-pastiller.
Og så klart; munnspray. en lifesaver!

Tingeling sa for siden:

okei.. kanskje jeg rett og slett kan fortsette med tyggis i det stille da.. innimellom iallefall.. De er jo sukkerfrie, men 65% karb ellernoe..
Nå har jeg akkurat spist nydelige nakkekoteletter til middag !! Det var tilbud på Coop så min 250 grams kotelett kosta meg 11 kroner :) Det er ikke ofte maten blir så billig nå for tiden gitt...
:):):):):)

Tingeling sa for siden:

Finnes det enda? munnspray? DET er det jammen lenge siden jeg har sett !!
Hoho! Hvor da ?? :cool:

Daizy sa for siden:

Tror ikke det er 65% karber i tyggisene... er det ikke sukkeralkoholer??? Hvis så, så skal jo ikke de regnes med. Men klart, det er jo kunstige søtnignsmidler da :)

Amica sa for siden:

Jaa, det er sant, i tyggis er det Sukkeralkoholder, og skal iiikke telles med. Det er ommentrent ikke noe "skadelig" i tyggisen (bare disse søtningstoffene, men tviler på at du stopper nedgangen av såå lite). Samme med Lächerol, det er mest sukkeralkoholer, og skal ikke telles med..:p

Tingeling sa for siden:

OKei :)
Takk for oppklaring!
De sier jo at man bare skal regne med "netto karber" når man er på atkins.. Men det er vel ingen måte å finne ut hva det er i vanlige produkter??
I disse atkins barene (som er kjempeflotte! spesielt den med sjokolade) er det jo en del karbohydrater, men man skal bare regne med 3 gram per plate.. Fordi resten er sukkeralkoholer som i tyggis?

Jeg må bare spørre.. :)

Amica sa for siden:

Jupp, har en her selv, min er det 2 gram i da (Atkins Decadence bar), og resten er sukkeralkoholer :ja: Det er nok vanskelig å finne "netto karber", men slik som på tyggis står det sukkeralkoholer. Mener vertfall det, gjør det på Lächerolen. Dessuten må du også huske at det er per 100 gram, og en tyggis veier jo ikke det..:o

luringen sa for siden:

de har vel munnspray på apoteket tenker jeg...ellers er det tyggetabletter med sink å få kjøpt. Det hjelper også.

Kalorine sa for siden:

Jeg unner meg litt tyggis av og til. Men jeg må innrømme at jeg for tiden unngår å puste rett i fjeset på folk og snakker litt til siden for ansiktet deres.:o når jeg snakker med dem. Noe som i ofte oppfattes som at jeg ikke er interessert i hva de har å si.:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.