< Tilbake til oversikten

Noen som har oppskrift på kjeks?

kar-svee sa for siden:

Smakte hær om dagen kjeks fra Lavharbo huset (tror eg). Det var en kjeks med nøtte smak. Og var kjempe god. Lette raskt hær inne etter en oppskrift som kunne likne men allt eg fant var det salt på. Noen som har en og dele med meg.

Karin

Bravo sa for siden:

Mandelkjeks?

Er litt salt i denne oppskriften, men kan vel sløyfes, ville jeg tro..

BenteR sa for siden:

Jeg skal lage disse i morgen (hentet fra et amerikansk diabetsforum der storparten lever lavkarbo)
Pecan Chocolate Chip Cookies
1 cup Almond Flour
1/2 cup Erythritol
1/4 cup Splenda
1/4 cup ground Flaxseed
4 squares Lindt 85% chocolate, cut up into small pieces
1/2 cup pecan pieces
1/2 cup butter (1 stick) right out of the fridge, cold, cut up into workable pieces
pinch of salt
1/2 tsp of Cream of Tartar
cap full of Vanilla

Placed everything into food processor (don't know what I would do with out one) except the pecans and the chocolate

I ran the processor until it formed a ball, removed the dough and folded in the pecans and chocolate. Refrigerated a few minutes. I then made 15 walnut sized balls, smashed them down slighty to about 3/8" thick, baked at 350 for nearly 20 minutes.

De så iallefall himla gode ut......

TrineG sa for siden:

Farlig gode mandelkjeks, enda bedre etter noen dager :

100g smør, 1dl sukrin (jeg brukte mindre ), 4dl mandelmel, 1,5ts kanel. (jeg brukte to)

bland alt det tørre ,tilsett det smeltet smøret- rør om ordentlig.

legges på bakepapir, stekes på 160grader midt i ovnen. 12-15 min

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.