< Tilbake til oversikten

Peanøtter?

tska sa for siden:

Kim har kommet med en type saltede peanøtter "Amerikansk orginal" som oppgir 3gr pr.100gr, jeg forstår ikke hvordan det kan ha seg når ubehandlede peanøtter oppgis til 12,5gr kh pr 100 gr i matvaretabellen. Hvordan har de fått ut kh fra orginalen..:confused:

Supah sa for siden:

Det må være en feil, dessverre. :o

Kitsu sa for siden:

Sikker på at du ikke har sett på per posjon i stedet for per 100 gram?

tska sa for siden:

Jeg antok det var feil, men sjekket flere poser. Næringsinnhold pr. 100gr; energi:2500/600, protein: 27g, kullhydrat: 3g hvorav 2,5g sukkerarter, fett 51g hvorav mettet fett 11g, fiber: 13g, Natrium: 0,6g tilsvarende 1,5g salt.

kh pr portion (30g): 0-1.

%GDA <1

Yonah sa for siden:

Det er helt klart feil, peanøtter inneholder mellom 12 og 15g karbo pr 100g. Her har det nok skjedd en feil ved opptrykk av poser.. Vi kjøpte samme nøtter i sverige, og der sto det i allefall 13..

Yrla sa for siden:

De har glemt ett-tallet foran tre tallet. Det samme har skjedd med røkt laks/ørret. Der står det på flere pakker fettinnhold 8 men det sakl stå 18

Alynna sa for siden:

Var peanøttene VELDIG salte? :p

Yrla sa for siden:

Jeg spiste idag peanøtter fra tadim, med skall jeg knekte selv, jeg fant i en internasjonal matbutikk. 27 g gav 1,9 g karbohydrater. Ikke så gærent om man begrenser seg til moderate mengder.

Kitsu sa for siden:

Haha, kjøper jeg en pakke, spiser jeg hele pakken. Sånn er det bare. Så jeg kjøper de ikke. Her går det i paranøtter - skadebegrensning.

Yrla sa for siden:

Ja peanøtter er søte og gode:) Men når man må ta av skallet først gidder ihvertfall ikke jeg å stå å knekke i all evighet. Men jeg er redd for å spise for mange og derfor skyr jeg det. En fryktbasert respekt for peanøtter;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.