Jaja ... her sitter jeg og lurer på hvorfor magen er i ulage. Den har jo vært så bra, så lenge ....
Helt til jeg kommer på at i et øyeblikks svakhet, i et anfall av "synd på meg" og "jeg fortjener det" så døtta jeg innpå 4/5 av en plate mørk sukkerfritt.
:rolleyes: Ja, jeg fortjener det... Neste gang blir det mørk sjokolade i stedet ...
Det er lenge siden jeg har spist det nå, men i dag så jeg at de hadde tatt det inn på Spar her jeg bor og jeg ble veldig frista. Men husker mine dårlige erfaringer:eek::eek:,så jeg klarte å stå i mot.
Skulle ønske de hadde litt mindre plater, for kjøper jeg 100 g ,så spiser jeg det opp!
Vel - det er heldigvis ikke så ille som da jeg tryna i en pose sukkerfri fruktkarameller....!!! Da måtte jeg omtrent tjores til sengestolpen for ikke å fly avgårde som en ballong uten knute på.... :eek::eek::eek: Noe så vondt har jeg vel knapt opplevd. Har heller ikke spist slike fruktkarameller siden.. :rolleyes:
Mer typ romling, luft og ubehag enn "høygravid sperreballong", denne gang heldigvis!
Jeg føler med deg, jeg reagerer på bare bittelitt..
Jeg gikk gjennom en veske i går, og fant en halv sånn cavalier liten sjokolade( en hel er ca 50g), og tok den til kaffen..2 timer senere og masse luft og magevondt kom det ut igjen, i flytende form. Maltitol er grusomt..
Har akkurat funnet synderen jeg også ja. Fryktelig mageknip, romling og ekstreeeemt masse luft, ligget hele natta og våknet av egne fiser! Sexy ;-) Vondt lukter de og!
Virker som det ikke har noe å si hvor mange biter man tar heller?
OG! jeg går ut av ketose. Så ingen mer maltitol på meg. Makan!
Er det flere syndere eller kan jeg kose meg med de andre typene? Pepsimax og slikt har fungert helt fint.
Jeg tåler sjokolade, men kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige... Det var en j--- opplevelse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.