< Tilbake til oversikten

Kan da ikke stemme dette, vel ..?

nellie sa for siden:

Hvorfor skulle det ikke stemme? Det er vel snakk om sukkerfritt.com sine produkter=)

nightly sa for siden:

Så vi skal trekke bort alle sukkeralkoholer? Så dvs at Cloetta melkesjokolade har bare 12 kh pr 100 g, i stedet for 53?
Det kan man like! :)

Trodde forøvrig at det var en oversikt over vanlige produkt pga Colaen, men kom jo på at Cola ikke er varemerket, men Coca Cola er det;)

nellie sa for siden:

Hehe, ja:) Sukkeralkoholer er vel litt sånn tvilsomme, men i teorien kan man trekke dem vekk:) Folk reagerer litt forskjellig.

smgj sa for siden:

Man kan trekke dem vekk og få dem igjen i diarré, magesmerter og luft... :p Er min erfaring.

Nei - best å lage hjemmelaget sjokolade i stedet. Da blir den så ekslusiv at jeg faktisk spiser den så sjelden som jeg bør også. :D

Yrla sa for siden:

Visse kilder mener at halvparten av maltitol opptaes i kroppen, så du kan trekke vekk halvparten av karbohydratene fra maltitolen om du vil være på den sikre siden eller hva man skal kalle det.

marjusen sa for siden:

Hvorfor bare akkurat halvparten? Kilde på det?

Yrla sa for siden:

Ikke for hånden. Jeg husker bare å ha sett det flere ganger.

marjusen sa for siden:

Har sett det står skrevet jeg og, men spurt etter kilde og aldri fått. Så dette er nok ikke noe som er forsket så nøye på.

Selv har jeg testet og jeg får ikke blodsukkerstigning av malitol. Sier ikke at noen ikke kan få det, så kan være individuelt.

Marius

Yrla sa for siden:

Ja, det er nettop det, individuelt, så det er ikke noe fasitsvar. Så man kan gjøre som man vil, trekke fra alt eller halvparten, eller ikke noe:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.