Nå løper jeg hele den runden jeg begynte å gå for noen måneder siden og det er utrolig deilig!
Nettopp kommet hjem fra formiddagsøkten og er superstolt og faktisk litt overrasket, for i dag løp jeg hele runden og jeg er ikke fullstendig utslitt her jeg nå sitter!
For 11 måneder siden fikk jeg diagnosen fibromyalgi etter å ha vært syk i 10 måneder. Fra februar og til nå har jeg bedrevet intens rehabilitering med meg selv som leder i prosjektet; "bli friskest mulig", hvor det å produsere eget smertestillende og antidepressiva står sterkt i fokus. Les; aktivitet. Det er nettopp det å være tilstrekkelig fysisk aktiv som hjelper til med å produsere de nødvendige hormonene og nå har jeg blitt avhengig. . Jeg tror nok at lavkarbokostholdet også har vært til god hjelp.
Jeg har i hele perioden tviholdt på tanken om at jeg skal komme meg tilbake til jobb og jeg er selvsagt fremdeles sikker på det. Foreløpig har legen sagt nei, men også følgende; du kommer i mål.
Så herlig! Bare unngå å løpe på asfalt - det ødela hoftene mine såpass at jeg ikke har tort å prøve meg på løping på lenge. :( Var helt hekta jeg også en god stund og så lenge jeg holdt meg på grusveier og stier så gikk det helt fint, men så begynte jeg å løpe på asfalt... :nei: Nå er løpesesongen straks over her uansett (om man ikke løper på snø og det gidder jeg ikke hehe), men jeg håper jeg får startet opp til våren igjen. Enn så lenge får jeg bli flinkere til å ta i bruk trimsykkelen igjen. :ja:
Løpe med pigger, noen som har testet det? Men man skal vel ikke gjøre så mye fysisk ute når det er under 10 kalde grader, om jeg ikke husker feil?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.