< Tilbake til oversikten

Hamburgerbrød glutenfritt og lavkarbo

nednoenkg sa for siden:

Heisann! Jeg er på lavkarbo , typen har cøliaki og må dermed spise glutenfritt. Jeg har glutenfritt mel ståenes så kan fint lage hamburgerbrød til han. Problemet er at jeg trenger også en lavkarbo oppskrift på hamburgerbrød/noe som minner om det.

Tenkte da på og bruke linfrø,sesamfrø, fiberhusk og salt og blande sammen med vann og lage "boller"... Men er redd for at de blir råe inni....

Noen som har noen gode tips? Har ikke noe lavkarbo mel her:(

Zincite sa for siden:

Her er en variant av oopsie om du har lyst å prøve, og her er en annen variant noen bruker som hamburgerbrød :)
Og takk for spennede link smgj.

Yonah sa for siden:

Men du trenger vel ikke å lage helt glutenfritt? Om du lager i forskjellige bakeboller og steker i to omganger( ja, dette kan vel du bedre enn meg, å lage glutenfritt).

Søk på hamburgerbrød i søkefeltet helt øverst til venstre på siden, da får de helt sikkert mange treff.
Dreamy ( Lena Beatrice )sine tekaker er fantastiske til hamburgerbrød.

Jeg synes hamburgerbrødene stjeler så mye god mat, at jeg kutter de ut, så jeg får plass til grønnsaker og avokado på tallerkenen... Jeg klarer nemlig ikke begge deler, og avokado til hamburger er så fantastisk godt!

Nerthus sa for siden:

Søk opp marjusens hamburgerbrød! Består i hovedsak av sesamfrø, smaker genialt godt - og "stjeler" ikke hele måltidet i mengde, men er akkurat tynt nok til at man får til å "holde" burgeren om man vil det :)

Supah sa for siden:

Enig med Nerthus. De hamburgerbrødene er veldig gode. Du finner oppskriften her.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.