< Tilbake til oversikten

Går vekten opp dagen etter trening?

lårannediskon sa for siden:

Isåfall, hvorfor?

Jeg vipper fra 80.6 til 79.8 hele tiden. Trente på mandag kveld, 80.6 når jeg våkna på tirsdag. Trente ikke i går, 79.8 i morges. (Jogger) Var 79.9 på søndag og da trente jeg sist fredag kveld.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg går litt opp i vekt dagen etter trening, jeg tror det er vann som bindes. Det forsvinner like fort igjen, og da gjerne enda mer, så til syvende og sist går jeg ned av trening.

nellie sa for siden:

Det er vann, ja:)

ftdmia sa for siden:

Det er riktig så fascinerende å se hvordan vann gjør at man spretter opp og ned i vekt hele tiden! Jeg skjønner godt at folk blir litt tullerusk av det, og det er viktig å ikke få panikk og tro at du har lagt på deg 1 kilo fett over natta!

En dag trente jeg fastende om morgenen, og hadde kun inntatt kaffe og vann, og da veide jeg litt mer da jeg kom hjem fra trening.

Benzo sa for siden:

Musklene holder på vann under restitusjon. :ja:

Qlio sa for siden:

Kjennes bare helt feil ut, da. Men man må bare akseptere det og ha fokus på målet litt lenger der fremme. Så unngå vekta dagen etter trening og bli heller overrasket et par dager etter?

Benzo sa for siden:

Ja, musklene trenger vann for å bygge seg opp etter "ødeleggelsen", så noen ganger vil det gjøre utslag på vekta. Særlig etter tung styrketrening, er min erfaring i hvert fall.

ftdmia sa for siden:

Du kan jo f.eks veie deg en gang i uken, eller måneden, og så passe på å være i noenlunde samme type form hver gang, f.eks at det er det første du gjør på morgenen :) Og så blåser du i de variasjonene som det er fra dag til dag!!

Qlio sa for siden:

Er da ikke så farlig? Man merker jo på kropp og klær. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.