< Tilbake til oversikten

Til dere datanerder/programmerere/generelt interesserte

Nerthus sa for siden:

Altså, datanerd er en hedersbevisning i min verden bare så det er sagt!

Finnes det programmer som gjør at man enkelt kan få inspirasjon til å velge mat?

Altså tenk tanken: En liste med proteinkilder. Valg av proteinkilde gir en liste over hvordan tilberedt, feks stekt, kokt, røyka, rå osv.

Når man har valgt de to første, kan man velge grønnsaker, flere kan velges. Kokt/stekt/rå. Deretter kan man velge fettkilde. Og når alle valg er tatt, får man opp en liste over alternativer basert på valgene man har tatt. Altså feks kokt laks med agurksalat, rømme og kokt blomkål. Eller stekt entrecote med stekt sopp og bearnaiseaus og kokte grønnsaker.

Dette kan sikkert gjøres i flere program/språk, jeg er sikker på at jeg kan gjøre det i "skjema" form i html/css feks (selv om det er lenge siden sist), og da har man jo en nettside for slikt. Da kan jo andre legge inn tips også.

Noen som vil drodle litt videre med meg på denne ideen? Jeg vet dere finnes der ute, dataingenørene og programmerene ;)

Kitsu sa for siden:

www.supercook.com/ kan du legge inn hva du har i skapene dine/matlageret, og så foreslår den matretter ut i fra det. Ikke lavkarbospesifikk, men kan jo fungere som inspirasjon.

Ikke akkurat hva du spurte om, men fungerer jo på en lignende måte?

Nerthus sa for siden:

Skal sjekke ut :)

Carisma sa for siden:

Jeg tror fedon prøvde seg på noe slikt en gang, men det var ikke særlig bra...

Nerthus sa for siden:

Hm - det er jo bare en utfordring ;)

Ana sa for siden:

Man måtte vel hatt en "liten" database i bunnen hvor det var lagret en god del oppskrifter og ikke minst muligheten til å legge inn flere.
Det finnes jo flere slike der ute, tenk å fått tilgang til f.eks diett.no sin database og brukt den som basis for en slik tjenste der jeg kunne si at jeg vil ha biff, bernaise, brokolli, soppstuing osv + gi meg oppskriften som gir meg en 5-20-75 fordeling med maks 20 gram karbo for jeg har "brukt opp" resten for dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.