Hei!
Hva gjør en når en holder på å bli/har blitt forkjølet? Vanligvis hiver jeg innpå med solhatt når noe er på vei. Hvis jeg blir syk, så er det mer solhatt, ibux, te med honning, appelsinjuice og frokostbrød det går i. Jeg skjønner jo selv at honning, frokostbrød og appelsinjuice utgår, men vann og knekkebrød høres umiddelbart fælt ut når en er syk. Kan jeg ha solhatt og ibux? Hva gjør folk?
Spis og drikk helt vanlig mat innenfor karbogrensen din. Drikk te, spis grønnsaker for å få i deg vitaminer og mineraler. Drikk lovlig brus hvis du tåler det. Ta ibux når du trenger. Solhatt skulle vel også gå bra (tror jeg, har ingen erfaring med det). Du kan spise sukkerfri Ifa fra pose. Drikk vann med noen dråper sitron for ekstra c-vitamin. Ikke noe hokus pokus å være syk, bare fortsett kosten som før. Du trenger ikke å bare drikke vann og knekkebrød selv om du er syk.
Jeg har en vidunderkur når jeg merker forkjølelse på vei, som alltid virker.
I et lite glass varmt vann putter jeg en c-vitamin brusetablett (fra Sverige), solhattdråper og en stor ts honning. Den lille honningen lar jeg gå, det er verdt det! :rolleyes:
Dette hyler jeg innpå så fort jeg kan. Etterpå avslutter jeg med yogi-teen med sitron og ingefær, den røsker godt opp i systemet.
Har ikke blitt ordentlig forkjølet på flere år etter jeg begynte med dette. Men det må tas med en gang man merker symptomene.
Skjønner at jeg var noe uklar her i innlegget mitt... Jeg spiser knekkebrød og drikker vann til vanlig, men det slo meg som noe ubehagelig hvis jeg blir syk (noe jeg tror jeg er i ferd med å bli). Kantete knekkebrød i sår hals liksom :( I tillegg har jeg et veldig "appelsinjuicesug" fordi hodet mitt alltid har tenkt at "appelsinjuice gjør deg frisk".
Carisma: Jeg er aldri i sverige, er det noe lignende jeg kan få tak i i Norge? Kan jeg evt bruke Lemsip?
IKJ: Kan jeg spise alle typer sukkerfrie Ifa fra pose?
Ja, det er vel to typer poseifa, en med jordbær/lakris og en med lakris. Jeg bruker vanligvis bare den med lakris, for den vet jeg er godkjent, men tror den med jordbær er ok også! ( gjerne si i fra om noen vet mer om det;))
Jeg får elendig matlyst når jeg blir sjuk, så jeg spiser det jeg har lyst på, om det er lavkarbo eller ei. Det viktigste er å få i meg noe da syns jeg :)
Ser at det er 47 i både den søte og den med jordbær, og 54 i den som heter fruits. Kan ikke helt skjønne at de da er "lov" på ketolyse, men det er vel lite i hver bit? Men i hver pose er det 31g, og ser vel ikke for meg at det er mer enn ca 20 pastiller pr pose, da gir jo det bortimot en karbohydrat pr pastill (0,72 hvis det er 20). Nei, jeg får vel prøve å bare gjøre som vanlig. Kjenner at tiltagende snue er irriterende! Håper at det går fortere over nå enn det har gjort på høykarbo!
What??? Hvorfor det? Kan jeg alltid det? Og sist, men ikke minst, hva er sukkeralkoholer egentlig?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.