ida petrine sa for siden:
tar dere noe kosttilskudd iløpet av dagen?
Jeg er ikke så flink til å spise grønnsaker, blir litt broccoli (og salat) til middag, men det er det...
Burde jeg ta noe ekstra? Hva anbefaler dere?:):):)
ida petrine sa for siden:
tar dere noe kosttilskudd iløpet av dagen?
Jeg er ikke så flink til å spise grønnsaker, blir litt broccoli (og salat) til middag, men det er det...
Burde jeg ta noe ekstra? Hva anbefaler dere?:):):)
smgj sa for siden:
Du bør jobbe med grønnsakene. :) De er viktige, ikke bare for vitaminer, mineraler og fiber på dette kostholdet, men også for volum. Vi blir mette av både fett og proteiner - men også volum.
Jeg mener - i motsetning til mange her inne, og staten - at de fleste trenger kosttilskudd. Ikke for å eksistere, men for å leve mer optimalt. Så spørs det om du vil jakte på "optimalt" eller om du er fornøyd med "godt nok".
Et annet aspekt er at også vektnedgang trenger vitaminer/mineraler. Om du er her for vektnedgangens skyld så krever økt forbrenning sine byggesteiner.
Når det er sagt er det et stort detektivarbeide og en del prøving og feiling å finne ut hva nettopp du trenger. Man kan få noe hjelp hos legen (jern, d-vitamin, selen, b-vitamin, folsyre... mener jeg er rimelig enkle å få) og så må man bedrive kvalifisert gjetning deretter. Diett.no kan være til hjelp for å se om det er noe man får lite av gjennom kosten (f.eks sink er vanlig).
Selv tar jeg mye forskjellig, men det er fordi jeg har en sykehistorie som har medført lengre tid med veldig dårlig opptak og er i samarbeid med lege.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.