Hei.
Nå begynner motivasjonen å butte litt. Har hatt kjempefin vektnedgang siden jeg begynte i april. Sakte men sikkert har det gått ned, men nå har jeg stått stille siden begynnelsen av august. Passer på maten så den blir variert og karbofattig. Har prøvt å holde meg unna søtning, har prøvt å kutte ut brød over tid, og har virkelig gjort alt etter boken, men stille står jeg. Er det vanlig å stå stille så lenge? Har vært på platå før, men ikke så lenge. Snart to måneder nå. Skal ikke ned så veldig mye mer, men hadde ønsket meg tre fire kilo til. Ellers har jeg det fantastisk for tiden. Vektnedgangen vises kjempegodt og jeg får masse positive tilbakemeldinger pluss at formen er suveren og ingen luft eller mageplager mer.
Det har utviklet seg til en livsstil for meg, så fortsette gjør jeg nok uansett.
Jeg skjønner at det må være frustrerende. Hva om kroppen din har stabilisert seg på en vekt som passer den og kroppsbygningen din? Du sikter sikkert til å få en bmi på <25 om jeg forstår tickeren din rett. Bmi passer ikke nødvendigvis på individuell-basis siden den ikke tar hensyn til kroppsbygning og sammensetning. Siden du likevel kommer til å fortsette med lavkarbolivsstilen vil du jo etter hvert få svar på hvilken vekt som passer best til din kropp tenker jeg :)
Har stått stille siden nyttår jeg. Det er de der siste få kiloene, de sitter. Men om du føler deg bra og liker kostholdet, er det ikke bare å fortsette da?
Hexeberg sier at man må se på kaloriene i tillegg til karbene når man bare har noen kilo igjen :) Kanskje det kunne vært en ide? Eventuelt se på Geisners tips til vektnedgang her:tgeisner.com/ Der er det mange gode tips :) Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.