Jeg gikk rundt å kikket etter sånn bakemiks i dag.. Fant en Lavproteinmiks fra Semper, som inneholder 86gr krab per 100 gr, men hvorav sukker er 2 gr. Er det greit å bruke den da? Blir ikke helt klok på dette her jeg.. om det er andre ting jeg må se etter for å ikke få for mye karb. i vanlig hvetemel er det 67 karb, hvorav sukkerarter er 2,7. Det er jo ikke store forskjellen på de da. Hva annet er det jeg må se etter på pakkene for å finne ut hva som er bra? Kjøpte også ei pakke med pofiber. den er det bare 12 karb hvorav sukkerarter er 0,1gr. Haff må visst ha inn alt med teskje jeg ;)
Hvilke bakemikser er det vi kan bruke?
Står det 87 g karbo, så er det 87g karbo, mendmindre de kommer fra sukkeralkoholer( kunstig søtning).
Hva skal du med disse bakemiksene da?
Jeg bruker fiberhusk( et fiber),frø, nøtter og kli til evt "baking". Dette er lavkarbo, men det betyr ikke at alle kan spise slikt hver dag heller. Jeg kan absolutt ikke spise lavkarbobrød hver dag, da går jeg ikke ned.
Vil bare minne deg på at om du stiller samme spørsmål i flere tråder mister du raskt oversikten over svarene du får. I tillegg blir vi som svarer litt forvirret, siden vi kanskje har svart i en tråd men ikke i den andre.
Greit og ha i bakhodet når man stiller spørsmål her inne :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.