Rioja sa for siden:
Hehe, kjøpte VG i stad og fikk nesten sjokk da hele forsiden var dekket av;
LAVKARBO
GJØR DEG
FRISKERE
:eek: :D
Rioja sa for siden:
Hehe, kjøpte VG i stad og fikk nesten sjokk da hele forsiden var dekket av;
LAVKARBO
GJØR DEG
FRISKERE
:eek: :D
Señora sa for siden:
Velkommen etter, VG.
nellie sa for siden:
Ambivalent, anyone?
Ennah79 sa for siden:
Og artikkelen er godt skrevet, og viser til forskning av bl.a Espen Rostrup - med fokus på riktig erstatning for karbene, altså naturlig fett og grønnsaker:rolleyes:
Yonah sa for siden:
Jeg begynner å bli drittlei medienes omtale av lavkarbo, for den ene dagen er det bra og den andre farlig og journalistene har ikke peil. Er de heldig får de intervjuet noen som har peil, andre ganger får de tak i folk som ikke har peil, men som alikevel har mye dritt å si om lavkarbo.
smgj sa for siden:
Men verden går framover. Såvidt jeg har fått med meg er det lenge siden noen har blandet ketose og ketoacidose. :p
Minaa sa for siden:
Ja der sier du noe, når jeg tenker etter er det en stund siden jeg har lest noe slikt:)
Supah sa for siden:
Her er artikkelen for de som er interessert :smile:
[img]http://bildr.no/view/995068[/img]
[img]http://bildr.no/view/995072[/img]
[img]http://bildr.no/view/995081[/img]
Edit: Sukk, nå har jeg prøvd så lenge å legge ut dette.. Gir snart opp. Her kan dere se artikkelen, tror jeg??
bildr.no/view/995068
bildr.no/view/995072
bildr.no/view/995081
Kanutten sa for siden:
Du fikk det til. :ja: Tusen takk!
Supah sa for siden:
Flott! :smile:
Bare hyggelig!
Peppa Gris sa for siden:
Det måtte være litt av en kamel og svelge for VG, men spørs om de tapte mye kunder med det lavkarbohatet sitt.
Ignite sa for siden:
Smart å innlemme lavkarbo i vektklubbkonseptet. Det er ikke avisa de tjener mest på. :)
nellie sa for siden:
De må jo tilpasse seg:)
Lindemor sa for siden:
Ja, nå kom tilpasningen! Jeg gleder meg over at den kom fortere enn jeg fryktet! :D.
smgj sa for siden:
Det gjorde de nok. Det jeg lurer litt på er hvor de nå skal skaffe kvalifiserte folk til den delen av vektklubben...
PrøveKanin sa for siden:
Wow dette hadde jeg aldri trodd fra VG
nellie sa for siden:
Hadde de ikke et helt kurant nettmøte her for et par dager siden, ang karboredusert middag?
marjusen sa for siden:
Står på den siste siden at man må unngå pølser og kjøttdeig? Hmmm, javel?
Kjøttdeig er det vel ikke noe problem med? Pølser, joda, det kan jeg forstå om du velger feil pølser... Menneh finnes jo maaange pølser som funker finfint også
Linjemannen sa for siden:
Tror kanskje at det også skules til andre ting enn karboinnholdet akkurat der. I valg av fett og protein kilder så ønskes kanskje mer av fisk og hvitt kjøtt. Enn videre så er det for mange ønskelig med "rene" og uprosesserte matvarer, og da ryker pølser og kjøttdeig fort ut.
smgj sa for siden:
Mulig? VGbesøk regnes i enhånds antall pr måned hos meg... Så jeg har ikke fått det med meg. :)
nellie sa for siden:
Tror det var på VGnett hvertfall:) De kan det nok, innerst inne:p
Bik sa for siden:
Veldig bra at de har valgt å snu. Har skrevet ut artikkelen, og skal legge den på personalrommet, så kan skeptikerene lese ;)
Imp sa for siden:
Jeg er helt enig. Digget Nytt på Nytt som harselerte med mediene angående dette fredag for en uke siden! :D
Carisma sa for siden:
Jeg ble oppringt av en vg journalist på torsdag med spørsmål omå stille opp i avisen og snakke om lavkarbo for PCOS. Mulig det var i samme forbindelse? Jeg takket hvertfall nei, bare orker ikke de kjenner jeg...
taraquin sa for siden:
Jeg synes artikkelen var bra. Espen Rostrup er en kar som selv mange av motstanderne har respekt for i motsetning til Polezinsky (selv om jeg mener han har mye rett i det han sier) som tidvis er krass og legger seg ut med de fleste. Rostrup, Enfeldt og flere andre "nyfrelste" lavkarbere med mye tung argumentasjon bak seg er nok det som skal til for å nå ut til et bredt publikum og stoppe kjeften til mange av motstanderne. Litt synd at Polezinsky, Dahlqvist osv som var pioneerer og pløyde opp marka ikke får ta del i innhøstninga i samme grad siden de er uglesett blant ernæringsmyndighetene, mens Rostrup m.fler er akseptert av de fleste.
taraquin sa for siden:
Litt på siden men: www.adressa.no/forbruker/article1707188.ece
Kan det være så forbanna vanskelig å si det rett ut: Spis når du er sulten (nei, ikke lyst på noe godt sulten) og stopp når du er mett! Om det blir 2 eller 6 måltider om dagen spiller da ingen rolle om det passer din døgnrytme og din kropp. Tror mange på lavkarbo ender på færre måltider siden maten metter bedre. GR og co må nok spise minst 6 måltider for å ikke dø av sult.
Dietta sa for siden:
Tror de har tenkt å snike seg inn på lavkarbo.no for å hente noer der :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.