eggedoziz sa for siden:
Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen. På deres egen nettside står det jo oppklart akkurat på lik måte som lavkarbo. Synes det blir litt vanskelig å skille disse. Noen som kan forklare?
eggedoziz sa for siden:
Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen. På deres egen nettside står det jo oppklart akkurat på lik måte som lavkarbo. Synes det blir litt vanskelig å skille disse. Noen som kan forklare?
maysa sa for siden:
og være i ketose er og leve lavkarbo ofte under 20g kh...lavkarbo vil si alt i fra rundt 15g -150g kh
Gerd sa for siden:
Lavkarbo er en paraplybetegnelse på allt mellom 0 og 150 karber.
Ketose er en tilstand kroppen kommer i (fettforbrenning)
Og ketosebaserte dietter er en retning innenfor lavkarbo.
:)
Bokhylle sa for siden:
Ketose er en tilstand kroppen er i. Noen må spise under 20 gram kh om dagen for å være i ketose, andre kan spise opptil 50-60 gram om dagen, så vidt jeg har forstått det.
Er man i ketose spiser man lavkarbo. Men man kan spise lavkarbo uten å være i ketose.
Forvirrende? :p
Yrla sa for siden:
Å være i ketose er å bruke fett som energikilde. Dette kan skje ved faste, om morgenen og ved lavt inntak av karbohydrater. Hvor lavt en må ligge er individuelt. Med Torkils og Skaldemands anbefalinger kan man være rimelig sikker på å holde seg i ketose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.