peder5 sa for siden:
Hei,
Noen som har noen lure ideer om hvordan en kan steke bacon uten at en trenger å vaske kjøkkenet pga fettsprut?
Bruker jo lokk på panna, men det hjelper jo bare delvis, så lenge baconet skal snus en del.
peder5 sa for siden:
Hei,
Noen som har noen lure ideer om hvordan en kan steke bacon uten at en trenger å vaske kjøkkenet pga fettsprut?
Bruker jo lokk på panna, men det hjelper jo bare delvis, så lenge baconet skal snus en del.
Frøken Scott sa for siden:
På bakepapir i stekeovnen funker fint :)
peder5 sa for siden:
takk for tipset, skal teste det. Men får du med deg alt fettet da? Bruker vanligvis en del smør i panna, og tar det også med videre. Antar du ikke bruker smør i ovnen?
Gerd sa for siden:
Aluminiumsfolie på stekebrett, tett i tett med bacon, og aluminiumsfolie lagt løst over der igjen. Stekes midt i ovnen på 225 grader til det er stekt.
peder5 sa for siden:
takker for tips. Skal teste dette, og antar det uansett fungerer mye bedre enn panna:)
Frøken Scott sa for siden:
Det ligger nok litt fett igjen på plata, men det er verdt det - jeg slipper å vaske kjøkkenet :p
Bokhylle sa for siden:
Jeg har ingen problemer med baconsprut.
Bruker First Price-bacon og steker i vei, uten spesielle teknikker. Kan det være pga stekepannen min? Den har nemlig ikke vanlig teflonbelegg, men ett eller annet annet. Synes det fungerer bedre enn teflon! Jeg har den her:
www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=607564
Kjøpte den på supertilbud, hvor man kunne levere sin gamle ødelagte stekepanne og få ny til kun 300 kr. Veldig greit når min gamle billige teflonpanne var helt herpa.
Livsglede sa for siden:
Steke bacon i stekeovn er en super ide jeg har praktisert i flere år. Jeg bruker bakepapir og steke da en haug med bacon om gangen så kan jeg gjøre andre ting imens, lage omelett, speilegg, dusje eller rydde på jøkken + bonuset er jo ingen fettsprut oppover vegger og benk:D så spart tid er det og med tanke på vaskinga:D
Namba sa for siden:
Jeg tenkte at jeg skulle lage en sånn tråd jeg også, etter at jeg brant meg fælt på grunn av at fettet i panna ekspolderte og skvatt på meg da jeg stekte mye bacon på en gang. Tror jeg må prøve stekeovnen jeg også neste gang jeg skal steke mer enn noen få skiver til frokosten.
Peppa Gris sa for siden:
I en kasserolle. Jeg steker alt i kasseroller.
Bokhylle sa for siden:
Hjælpes :eek: Nå ble jeg enda mer glad i stekepannen min, merker jeg :p
Modezty sa for siden:
Når dere steker bacon i stekeovn, ligger baconet veldig tett eller pent ved siden av hverandre?
Jeg prøvde en gang - men la de pent ved siden av hverandre - og så ikke helt poenget. Mulig jeg må ha det tettere - men hvor mye tettere??
Kitsu sa for siden:
Jeg steker baconet i ovnen som mange andre her, mellom to lag bakepapir, og med ene risten over, slik at papiret ikke flyr alle veier. Har varmluftsovn. Trenger jeg fettet, heller jeg det bare av brettet.
Bombus sa for siden:
Et belegg uten kjemikalier...hmmm (følg lenka i det siterte innlegget).
rut311 sa for siden:
Jeg har samme stekepanna, og steker bacon uten problemer!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.