< Tilbake til oversikten

LCHF burger – Tårnet i Piza

|Ingrrid sa for siden:

Denne ble populær! Den var også veldig enkel å lage. Jeg tok mer eller mindre det jeg hadde i kjøleskapet også brukte jeg et par LCHF rundstykker jeg hadde i fryseren som burger-brød. Selve burgerne er laget av 400 gram karbonadedeig knadd sammen med masse salt, krydder og litt johannesbrødkjernemel. Vanligvis pleier det å holde med saltet for å få dem faste, men jeg tinte karbonadedeigen litt vel mye i mikroen :p

Litt inspirasjon for å lage din egen burger (ps, har du ikke lavkarbo-rundstykker kan du bruke salatblad som jeg har gjort i denne oppskriften):

Se bilder her!

Yonah sa for siden:

Det hadde vært veldig fint om du la ut bilde her også og ikke bare linker UT av forumet.

Hjemmelagde burgere er kjempegodt! Jeg synes salatblad blir litt grisete, så jeg pleier å lage Dreamy( LenaBeatrice) sine tekaker som hamburgerbunn. Veldig mettende da, men da lager jeg burgeren av maks 100g kjøttdeig og spiser ikke på mange, mange timer:lol:

|Ingrrid sa for siden:

Får desverre ikke til å legge inn bildene med firefox, fikk det til før, men så byttet jeg PC og da ville den ikke mer.. Men pleier å legge ut hele oppskriften da, men her var det liksom ikke så mye oppskrift :p

Jeg lagde tre burgere med 400 gram, og en av dem litt ekstra stor til kjæresten, så vil tippe min var rundt 100 gram, blir god og mett ja :) Har du link til de brødene du har laget?

Yonah sa for siden:

Jeg gikk inn på bloggen din altså, det er bare det at det er så mange som linker UT av forumet hver gang de har en ny oppskrift og for noe kan dette oppfattes som lesersamling. Jeg tror neppe du gjør det, men det er kjekt om man legger inn oppskrift og bilder her inne.

Brødet jeg bruker er Lena Beatrices enkle grove tekaker:

• 3 egg
  • 75 gram philadelphia ost (den fete typen)
  • 1/2 dl rømme/creme fraiche
  • litt salt
  • 1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også)
  • Kruskakli til røren blir tykk nok
  • 1 ts bakepulver
    Alt skal bare røres sammen til en passe røre.
    5-6 kaker på bakepapir, stek 15 på ca 170 grader( jeg tar 180 grader og varmluft.

Utrolig god som frokostbrød og hamburgerbrød. Jeg tar de meg med om vi skal bort og jeg vet det kan bli servert brødmat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.