Inneholder:
13,22 g karbohydrater (hvorav sukkerarter 2,1 g og polyoler 10,8 g) fett 8,9 g. Per porsjon, er en liten sjokolade, 25 gram tror jeg. Denn er vel lov? :)
MEN den andre "sjokoladeprinsen delig sunn melkesjokolade" inneholder sukkrose, da er den vel ikke lov? i den er det 12, 8 g karbohydrater (hvorav sukkerarter 12,5 g.. Den er vel fyfy?
Den første sjokoladeprinsen jeg skrev om, som er uten sukrose er suupergod:) er med naturlig karamell smak! Den anbefales! Som jeg skjønte så er den lov på lavkarbo (karbohydrater 13,22 g - hvordav sukkerarter 2,1 g og polyoler 10,8g) :) Den var lov håper jeg?!
Smakte en liten bit av den andre sjokoladeprins sjokoladen med sukker i også, fyyyy så søt!!! Den er jo fyfy også, hehe.
sjokoladeprinsen har, som jeg vet om, fire ulike typer sjokolade; en melkesjokolade med sukrose, en melkesjokolade søtet med søtningsstoff, en sukkerfri karamellsjokolade, og en nøttesjokolade jeg ikke vet hva er søtet med. Tror den er sukkerfri, men ikke skyt meg om jeg tar feil..
Om du ligger på rundt 50 gram karber om dagen kan du nok nyte litt sjokolade innimellom, men vær obs på at endel blir dårlige i magen søtningsstoffene. 2,1 gr
effektive karber pr. sjokolade gir bare 8,4 pr
100 gram
Om man er på ketolyse er det ikke plass til de karbohydratene. Polyoler, om de er fra maltitol, kan man ikke trekke vekk men regne med at halvparten opptaes i kroppen. Det er best å lage egen sjokolade og søte med stevia, natreen eller sukrin melis.Mengde man inntar har selvsagt masse å si og hvor ofte, og GI på søtningsstoffet. Maltitol har ikke så lav GI som mange andre. Den nest beste sjokoladen med tanke på GI og karbohydrater lavkarbofolk kan innta er den nye søtet med tagatose fra funksjonell mat.Den beste lager man selv. Jeg spiser rå kakaobiter uten søtning, jeg.Godt det også.
Ja. Men ikke fortvil om du opplever litt vektøkning dagen etter fordi det er bare vann som har bundet seg til saltet. Litt mandler, hasselnøtter, paranøtter, pekannøtter og valnøtter er sunne alternativ. Eller ost, bringebær,rabarbra, jordbær, rå kakao...
Den med karamellsmak (sjokoladeprinsen) har jeg ikke smakt, det var den vanlige melkesjokoladen uten sukker jeg smakte på (eneste lavkarboalternativet de hadde på kinoen, godt jeg hadde med meg en pose øffs i vesken:mad:)
Det er veldig stor forskjell på nøtter. Paranøtter inneholder ikke mye. Mandler, hasselnøtter og valnøtter kan du spise litt av innimellom. Veldig godt som litt snacks.
Det varierer, les bakpå pakken. Paranøtter er bra å spise, hasselnøtter er også greit, valnøtter går også bra. Bruker ei blanding av de tre i frokosten, veier aldri, men prøver å variere mengden i forhold til når jeg skal spise neste gang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.