< Tilbake til oversikten

Jeg er forbanna...

#1

cathrine sa for siden:

-for jeg går ikke ned!!!! Kan ikke fatte og begripe hva som er galt med meg...Jeg har faktisk gått opp 0.5 kilo!!! Noe så lite motiverede...:(
Nå tror jeg jeg legger opp snart...det hjelper jo ikke å holde seg unna alt, det blir jo ikke noe bedre allikevel...snufs...
Hadde jeg enda spist eller drukket noe som liksom ikke er "lov", men jeg holder meg jo til reglene..og jo "strengere" jeg er jo mindre har jeg gått ned og tilogmed LAGT på meg!!!

Nei...livet stinker..:mad:
cathrine


#2

HP sa for siden:

Har noen tips da:

  • Kutt ut aspartam
  • Kutt ut fløte
  • Pass på at du spiser nok, grønnsaker er viktig + masse fett
    Les "hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap" ;)

#3

Nille sa for siden:

Ikke vær sinna Cathrine ! Det er 100 % sikker bare vannvekt. Det jeg ville prøvd å kutte ut først er bacon svor/crisp eller hva det heter. Det er mye salt i det og salt binder vann. Det er det eneste "maten" jeg ser som skulle forårsake vannansamling. Du spiser eller drikker ikke noe med aspartame eller sukkeralkoholer i, som er en annen grunn.... Du kan ha eggløsning, eller nærme deg mensen. Det er masse vis av årsaker til at vekten varierer opp og ned !

Du har ikke spist noe de siste dagene som skulle tilsi at du skulle legge på deg 0.5 kg i fett. Vekten kan variere opp og ned 3 kg i løpet av et døgn, bare på grunn av vann. Det er derfor Atkins sier du bare skal veie deg en gang pr uke. Hvis du veier deg hver dag blir du bare stressa og desillusjonert.

Husker du og jeg fortalte om kroppen sreaksjon til forbrenning ? Den fyller fettcellene med vann og sparer og sparer - og vekta går ikke ned....så slipper den alt vannet og du kan plutselig ha gått ned.....

Ikke mist motet på grunn av noen gram ! Stå på, du klarer dette, du har vært så flink atte !!

Klem fra meg !


#4

MHM sa for siden:

.....for dette er ikke bare teoretisk mas, men har stor betydning i praksis: "Jeg må få lov til å trekke fram STRESS som en viktig faktor for manglende vektreduksjon! Med stress mener jeg ikke bare travelhet, men alle slags negative følelser - inkludert den følelsen av stress man kjenner om man ikke går ned i vekt!!! Jeg kjenner ei som ikke gikk ned noe i vekt på 12 uker, selv om hun spiste "perfekt" og trente 40 minutter variert daglig (+aktiv jobb). Så skjønte hun at skoen trykket på stresset rundt slanking. Etter 14 dager med avspenning daglig, og litt mindre fokus rundt antall kilo, gikk hun ned 4 kg på to uker!!!! Hennes PROPP var altså kun stress. Og hvorfor? Forklaringen er logisk biokjemisk: Ved stress øker ditt nivå av hormonene kortisol og adrenalin. Kortiosol er et fettlagringshormon, som samtidig bryter ned muskelmasse. Særlig på magen blir fettet lagret. Adrenalin øker blodsukkeret, som igjen øker insulinmengden, som gjør at fettforbrenningen blir hemmet og fettlagringen øker. Morsom kombinasjon? Dersom man hele tiden har avbrutt søvn, vil kortisolnivået ikke ha mulighet til å falle slik det skal under dyp søvn. Man går da med forhøyede kortisolmengder, og resultatet blir økt vekt, samme hvor "flink" man er."


#5

cathrine sa for siden:

Da stoler jeg på dere og fortsetter...skal nå IKKE veie meg før til Lørdag! Det med stress og søvn er noe jeg "kjenner" igjen...har ikke sovet sammenhengende mer enn 5 netter på 4 1/2 (!!!) år..Det er hver natt avbrutt søvn og det blir man både stressa og sliten av. Men jeg skal prøve å "roe" meg ned og fortsette!! Takk for alle de fine rådene!!

cathrine


#6

Kaja sa for siden:

Jeg har gått på dietten i 4 uker, og de 2 første ukene gikk jeg ned 3 kg. Men etter det stod vekten stille, eller jeg gikk faktisk opp 0,5 kg. Jeg var nokså fortvilet, men fortsatte allikevel på dietten. I helgen var jeg på hyttetur, og tok det helt med ro. Jeg passet meg selvsagt for de verste matvarene, men ellers spiste jeg som de andre. Da jeg veide meg mandags morgen hadde jeg gått ned 1 kg bare i helgen! Det var en deilig opplevelse!

Lykke til!


#7

cathrine sa for siden:

Godt å høre at det er sånn som skjer...man blir litt motløs! Men jeg fikk mensen idag..og den har jeg ikke hatt på kjempe-lenge..så jeg håper den har noe av skylden!! Og tusen takk for de trøstende ord..det varmer!!

cathrine


#8

Nille sa for siden:

Det var jammen godt å høre Cathrine !!! :D


#9

cathrine sa for siden:

Jepp...du kan jammen se inn i framtia ;) !!!
Har investert i ny vekt idag, til 998 kroner(!!!), men jeg skal IKKE bruke den før til Lørdag :D !!
NB; har kommet i litt bedre humør nå...selvom jeg føler meg feit og oppblåst som en HVAL...ler...

cathrine


#10

nalana sa for siden:

... er sikkert gøy, men kan være skummelt første gangen du veier deg. Vær obs på at den gamle og den nye vekten kanskje ikke er like nøyaktige. Det har jo ikke noe å si på sikt, men du er kanskje litt sårbar når du nå skal veie deg igjen til lørdag. Derfor lurt å ha dette i bakhodet. Kanskje har du til og med anledning til å veie deg på både ny og gammel for å sammenligne......

Nalana : )


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.