< Tilbake til oversikten

Cavaliersjokolade?

Marenaab sa for siden:

Kan jeg spise denne mørke sjokoladen?

Den er sukkerfri, men står at det er 43,4 g karbo hvorav 39,2 g er sukkerarter... i 100 gram :o OHMY!! Kan dette stemme?

Yonah sa for siden:

Ja, men obs på virkningen på magen. Jeg får diarè og masse luft i magen av en halv oplate.. Holder med en stripe for min del.

Men den er god, spesielt den med banan.

lucifine sa for siden:

Hvor finner man slikt?

Supah sa for siden:

Cavaliersjokoladen finnes på de fleste helsekoster (I alle fall de jeg har vært innom). Men til min store glede så jeg også for et par dager siden at Rema 1000 her hadde tatt de inn! :smile:

lucifine sa for siden:

spennende... og farlig...!

Bravo sa for siden:

Hva tok de for den på Rema?

Marenaab sa for siden:

Er ikke 43 karbs VELDIG mye?

Yonah sa for siden:

Du skal trekke i fra sukkeralkoholene fra totalen, da får du de karbene du skal telle.

Marenaab sa for siden:

Sukker alkoholene er sukkerartene?

Yonah sa for siden:

Les en gang til på papiret, jeg vet at det ikke er så mange nettokarber i den. Sukkerfri mørk sjokolade pleier å inneholde +- 10g karber.

Supah sa for siden:

Tror jeg betalte 29..

Dollsine sa for siden:

Jeg kan glatt spise en stor plate av disse sjokoladene, og merker ikke noe på magen eller noe annet. Husker ikke prisen, men de er verdt det!

Minaa sa for siden:

Så rart vi reagerer så forskjellig på sukkeralkoholer. For meg er det katastrofe i magen med en gang.

Dollsine sa for siden:

Jeg tar tilbake det jeg sa om å spise denne sjokoladen uten å merke noe :(
Førr ei natt! Luft i magen, mageknip, osv. Det sitter fortsatt i :( Om det var fordi jeg spiste mye på en gang, eller i kombinasjon med annet mat vet jeg ikke. Men jeg skal aldri spise en hel på en kveld. Lover!!

Kitt sa for siden:

Du mener ikke at det er 39,2g sukkerarter i Cavalier?:rolleyes:
Sukkerarter er vanlig sukker!:eek:

På min hvite sjokolade står det:
49.6karbohydrater hvor av 39,5 er polyoler(sukkeralkoholer) og 9.5 er sukkerarter

Marenaab sa for siden:

Fant ikke noe sukkeralkoholer jeg iallefall :eek: spurte hun dama på helsekosten, hu sa det var sukkerfri sjokolade, og det står jo på pakningen at den er sukkerfri også.. hmmm

gladhverdag sa for siden:

mmmm..den er god...kjøpte den første gang forrige lørdag, og spiste en halv..luuuuuuuft i magen!!! Nett som før i "gamle dager" (jaa...for ca 9-10 uker siden;)) da jeg spiste mye karbo til hverdags. Denne lørdagen skal eg spise bittelitt mørk sjokolade fra Iherb, Viviani www.iherb.com/Vivani-Organic-Dark-Chocolate-with-Lemon-3-5-oz-100-g/30353?at=0 , den har ca 28 g karb pr 100g..så får det holde med 15-20 g sjokolade;) og paranøtter:) eller er healthsmart food sin god, men ikke i store doser;) www.iherb.com/search?kw=healthsmart%20foods%2C%20inc.

Kitt sa for siden:

Står det hverken polyoler eller sukkeralkoholer?

Det er denne typen sjokolade, ikke sant:

Står som regel ganske klart hva den inneholder på baksiden eller du kan se her!

Dollsine sa for siden:

På Cavalier Dark står det følgende ang kh: 4,4 g kh hvorav 39,2 g polyler og 0,7 g sukkerarter. Videre 32,2 g fett og5,4 g proteiner.

På denne siden finnes oversikt over alle Cavaliersjokoladene www.vandergeeten.no/Nutri/nutri-cav.htm

Marenaab sa for siden:

Hehe, ups.. Stod visst polyler :) Kan jeg spise den sjokoladen med god samvittighet i helgene da?

Yonah sa for siden:

Dersom den ikke er noen vektstopper for deg( noen reagerer på søtstoff og andre ikke) og du ikke får mageproblemer.

Jeg synes det er godt med cottage cheese med creme fraiche og nøtter og 1 stripe hakket sjokolade, det er skikkelig lørdagskos! Og da spiser jeg ikke så mye sjokolade heller og magen har det bra( jeg er av de som virkelig reagerer på søtstoff).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.