< Tilbake til oversikten

Kjipt med vektøkning ...

Mammarosa sa for siden:

Irriterende at vekten bare går oppover...i dag var jeg en halv kilo over utgangspunktet som i seg selv er 3 kg over normalen når jeg har vanlig kosthold. Demotiverende!

Spiser ca 20 karber pr dag og har en fin fordeling. Ligger under kcalbehovet diett.no har satt opp for meg.

Magen min er fin og det er tydelig jeg har det bedre uten mel. Synes likevel det er dritkjipt å gå opp i vekt. Synes vekten min varierer mye mer opp og ned på lavkarbo. Tidligere har den ligget stabilt på 63.

langaard sa for siden:

Uff! Det ser ut til at vi som har lite og gå ned, må spare litt på fettet!
Det er iallefall min erfaring:mad:

Mammarosa sa for siden:

Du sier noe der... Tror kanskje skal øke mine karber fra rundt 5% som de er pr i dag. Gå over til "vanlig" kost igjen, men holde meg unna hvetemel og raffinert sukker. VET at magen min reagerer på det hvetemelet. Også savner jeg frukt, men alt med måte ;)

Dolsi sa for siden:

Jeg gikk bare opp i vekt med LCHF, så jeg gikk over til generell lavkarbo.
Nå teller jeg kalorier samtidig som jeg styrer unna høykarbomat.
Fungerer mye bedre for meg dette :)

smgj sa for siden:

Det er en del som erfarer at kroppen holder igjen på veldig lavt karbohydratinntak. Dette må bare hver og en finne ut - siden det utvilsomt er individuelt.

Å kutte ut mel og sukker tar unna to store, tomme karbohydratkilder og er nok lurt for de aller, aller fleste. :)

Chamomilla sa for siden:

Ja, det er nok utfordrende å bli kvitt de siste kiloene når man i følge bmi har normalvekt allerede.
Sjekk om noen av rådene fra Thomas Geisner sin blogg kan funke. Jeg tester det litt selv og på veldig kort sikt - suksess! Og da veldig lav på karbo, mye fett og kuttet melkeprodukter.
Ligger en tråd om det nå her inne.

Mammarosa sa for siden:

Takk for svar! Skal sjekke Geisners blogg. Merker jeg har litt vann i kroppen, er nok i nærheten av mnd besøk, men har jo ikke veid så mye som nå siden jeg var gravid for fire år siden ;), da med vanlig høykarbokosthold.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.